در دوم ژوئيه ، اتوبوس حامل روزنامه نگاران و عكاسان از بازديد از تونل زاب در نزديكي ناكادي بازگشت و در پي آن مهشاد كريمي خبرنگار تيتر نيوز و ريحانا ياسيني خبرنگار ايرنا كشته و ديگر روزنامه نگاران و عكاسان مجروح شدند. بر اساس بيانيه پليس كه شش روز پس از اين حادثه (29 ژوئيه) …
آخرين وضعيت پرونده قضايي «مهشاد» و «ريحانه» https://titr-news.ir/2021/08/آخرين-وضعيت-پرونده-قضايي-مهشاد-و-ري/ تيتر نيوز Mon, 02 Aug 2021 13:34:47 0000 اجتماعي https://titr-news.ir/2021/08/آخرين-وضعيت-پرونده-قضايي-مهشاد-و-ري/ در دوم ژوئيه ، اتوبوس حامل روزنامه نگاران و عكاسان از بازديد از تونل زاب در نزديكي ناكادي بازگشت و در پي آن مهشاد كريمي خبرنگار تيتر نيوز و ريحانا ياسيني خبرنگار ايرنا كشته و ديگر روزنامه نگاران و عكاسان مجروح شدند. بر اساس بيانيه پليس كه شش روز پس از اين حادثه (29 ژوئيه) …
در دوم ژوئيه ، اتوبوس حامل روزنامه نگاران و عكاسان از بازديد از تونل زاب در نزديكي ناكادي بازگشت و در پي آن مهشاد كريمي خبرنگار تيتر نيوز و ريحانا ياسيني خبرنگار ايرنا كشته و ديگر روزنامه نگاران و عكاسان مجروح شدند. بر اساس بيانيه پليس كه شش روز پس از اين حادثه (29 ژوئيه) منتشر شد ، “راننده اتوبوس به دليل ناتواني در كنترل وسايل نقليه ، كه منجر به سرعت و سرعت و مسئولان هماهنگي سفر شد ، بي پروا بود.” به دليل سهل انگاري و بي احتياطي “. عدم آگاهي راننده از شرايط راه و جغرافياي منطقه بدون هماهنگي و هماهنگي مناسب وسايل نقليه با دپارتمان ايمني ترافيك علت اين حادثه اعلام شده است. غلام حسين اسماعيلي ، سخنگوي دادگستري “اين تقصير عوامل و مقامات مختلف بود ، ” او گفت.
چهل روز پس از اين حادثه ، پرتو برهانپور – وكيل والدين – ايالت ها: اين پرونده توسط دادستاني شهر ناگا در حال بررسي است كه به شعبه سوم دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 33 تهران ارسال شده است كه براي شكايت از والدين و روزنامه نگاران مجروح به قوه قضائيه اختصاص دارد. به پزشكي قانوني معرفي شد. شكايات والدين و گزارش پزشكي قانوني به دادستاني ارائه شده و به صندوقدار ارسال مي شود.
وكيل والدين به آخرين يافته هاي كارشناسان اشاره مي كند و مي گويد: “نظر كميسيون كارشناسان فني پليس راه آذربايجان غربي كه به ما داد ، مي گويد گناه 50 ، 50 است.” بر اين اساس ، 50 مورد به دليل عدم كنترل وسيله نقليه به دليل تخطي از سرعت مطمئنه در خودروها و شيب ها توسط راننده اتوبوس و 50 نفر به دليل سهل انگاري و بي احتياطي مسئولان هماهنگي سفر به دليل عدم وجود وسايل نقليه مناسب و رانندگان است. بدون اطلاع از وضعيت ، راه و جغرافياي منطقه بدون هماهنگي با بخش ايمني و ترافيك مربوطه اعلام شد.
وي مي افزايد: همچنين سند درخواست خودرو از رئيس اداره محيط زيست شهرستان ارميا در حالي وجود دارد كه برخي از مسئولان درخواست خودرو را رد كرده بودند.
برهانپور در پاسخ به سوال تيتر نيوز مبني بر اينكه آيا تحت نامه موجود از كارخانه سيمان خدرو درخواست شده است ، گفت: ما به آن دسترسي نداريم.
وي با اشاره به شباهت نظرات كارشناسان جديد با نظرات قبلي پليس و قوه قضائيه خاطرنشان مي كند: نظر اوليه كارشناس داده مي شود و سپس به كميسيون كارشناسان فني پليس راه آذربايجان غربي ارجاع داده مي شود تا ميزان پرونده مشخص شود.
اين وكيل دادگستري افزود: “در تحليل نهايي ، اين پول پرداخت شد زيرا راننده از ترمز ثانويه استفاده نكرده است.” ظاهراً ترمزها صداي مكانيكي داشتند اما در شرايط انتقال داده فعال نبودند ، بنابراين با وجود فعال شدن سيستم هشدار ، راننده از ترمزهاي ثانويه استفاده نكرد و سيستم روتور (ترامپ ثانويه) چهار خطا و مشكل داشت.
او خطاها را توضيح مي دهد و مي گويد: كد خطاي 48 با 50 تكرار با خطايي در ارسال سيگنال از پدال ترمز به رايانه عقب نگهدارنده ارتباط داشت كه وجود آن باعث غيرفعال شدن سيستم عقب ماندگي شد. كد خطاي 20 مربوط به عدم بازگشت پدال ترمز به نقطه صفر با تكرار است و كد خطاي 41 به عدم وجود ولتاژ بين ريل با تكرار ، ABS و كد خطا 49 با تكرار اشاره دارد. سيگنال ، ABS و تاخير داشت.
برهانپور تا كنون به بررسي و پرسش از آژانس هاي مورد بررسي پرداخته است: دفتر مركزي احياي آرميا و اداره محيط زيست استان آذربايجان غربي. بر اساس آخرين اطلاعات ما ، راننده هنوز در بازداشت است و تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.
وكيل والدين گفت: “زمان دقيق آن مشخص نيست ، اما روند پيگيري پرونده ادامه دارد و نظرات كارشناسان منتشر شده است.”
برهانپور در مورد تأثير تصويب دستورالعملهاي سفرهاي مطبوعاتي در بررسي علل حوادث احتمالي در آينده گفت: “و اينطور نيست كه پرونده به طور منظم براي آزمايشات تخصصي ارسال مي شود.
پرونده روزنامه نگاران كشته شده همچنان پيگيري مي شود ، زيرا شناسايي جنبه هاي مختلف پرونده و معرفي و مجازات عاملان نه تنها مي تواند مردم داغدار را درمان كند ، بلكه تعداد تصادفات جاده اي را كه منجر به مرگ بسياري از هموطنان ما مي شود ، كاهش مي دهد. سال
235237