اولويت‌هاي پزشكي و كرونايي دولت آينده

جامع ترين اخبار پزشكي جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

اولويت‌هاي پزشكي و كرونايي دولت آينده

۸ بازديد

رئيس سازمان پزشكي تأكيد كرد: با اشاره به سه جنبه مهم در بخش بهداشت ، از جمله اقتصاد بخش بهداشت ، ساختارهاي بهداشتي و نيروي كار ، كه بايد در دولت بعدي و برنامه هاي كمي و ويژه در اين زمينه مورد توجه قرار گيرد. در عين حال ، براي كنترل بحران ويروس كرونا ، …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
اولويت‌هاي پزشكي و كرونايي دولت آينده

اولويت‌هاي پزشكي و كرونايي دولت آينده https://hydoc.ir/اولويت‌هاي-پزشكي-و-كرونايي-دولت-آينده/ https://hydoc.ir/اولويت‌هاي-پزشكي-و-كرونايي-دولت-آينده/#respond سلام دكتر Wed, 02 Jun 2021 00:40:04 0000 رسانه سلامت و دانش آينده ادعاهاي دولت سيزدهم انتخابات رياست جمهوري اولويتهاي پزشكي دريافت رژيم ليمويي دولت رژيم غذايي ليمويي رژيم غفاري خوبه يا ليمويي رژيم غفاري يا ليمويي سيستم پزشكي كروناويسروس كرونايي ليمويي سايت همه_همه_قابل_كرونا واكسن كرونا وزارت بهداشت وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي https://hydoc.ir/?p=7493

رئيس سازمان پزشكي تأكيد كرد: با اشاره به سه جنبه مهم در بخش بهداشت ، از جمله اقتصاد بخش بهداشت ، ساختارهاي بهداشتي و نيروي كار ، كه بايد در دولت بعدي و برنامه هاي كمي و ويژه در اين زمينه مورد توجه قرار گيرد. در عين حال ، براي كنترل بحران ويروس كرونا ، …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
اولويت‌هاي پزشكي و كرونايي دولت آينده

رئيس سازمان پزشكي تأكيد كرد: با اشاره به سه جنبه مهم در بخش بهداشت ، از جمله اقتصاد بخش بهداشت ، ساختارهاي بهداشتي و نيروي كار ، كه بايد در دولت بعدي و برنامه هاي كمي و ويژه در اين زمينه مورد توجه قرار گيرد. در عين حال ، براي كنترل بحران ويروس كرونا ، مسئله تأمين واكسن بايد به طور جدي مورد توجه قرار گيرد.

در مصاحبه اي با سلام دكتر ، دكتر محمدرضا ظفر گاندي وي در مورد مشكلات بهداشتي و اقداماتي كه دولت بعدي براي رفع آنها بايد انجام دهد ، گفت: “لازم به ذكر است كه موضوع” سلامت “در انتخابات رياست جمهوري همه كشورها و برنامه اي كه نامزدهاي رياست جمهوري براي بهداشت ، به عنوان يكي از آنها از مهمترين موضوعاتي كه براي مردم مهم است ، در تعيين بالاترين كانديدا و مردم نقش اساسي دارد. بر اين اساس ، اگر نيازهاي مردم را عادي بدانيم و نظر مردم را بر اين نياز متمركز كنيم ، اثبات اين است كه سلامتي يكي از بالاترين رتبه ها است. حتي اگر خانواده ها براي تأمين هزينه هاي زندگي خود تلاش مي كنند ، آنها تمايلي به مواجهه با چالش هاي مالي و بهداشتي ندارند.

3 ضلع مثلث كيفي پيشرفت

وي افزود: بر اين اساس ، در كشورهاي پيشرفته يكي از اولويت هاي برنامه هاي كانديداهاي رياست جمهوري اعلام اين است كه در زمينه بهداشت و درمان چه بودجه هايي را اختصاص مي دهند و چه مسيري را در اين مسير طي مي كنند. ، انتظار مي رود آقاياني كه اكنون به دور از شعارها و مشاغل عمومي كه به حساب نمي آيند و به كميته هاي اجرايي تبديل نمي شوند ، براي رياست جمهوري در كشور مي جنگند ، بلافاصله در برنامه هاي خود اعلام كنند كه سه گروه اقتصادي بخش بهداشت ، ساختار بهداشتي و نيروي كار بهداشت چيست؟ به نظر مي رسد كه اين سه دسته سه ضلع مثلث بهبود كيفيت در بخش بهداشت هستند كه به هم مرتبط هستند. رويكرد آنها مبتني بر اين واقعيت است كه اگر سيستم مراقبت هاي بهداشتي احيا و اصلاح نشود ، هر چقدر بودجه در بخش بهداشت افزايش يابد ، باز هم بي معني و ناكارآمد خواهد بود ، و البته اگر هر دو نقش موثر را در نظر نگيرند انرژي. كار ماهر و با كيفيت اگر در بخش بهداشت استفاده شود و اگر نيروي انساني كافي و ماهر تأمين و پشتيباني نشود ، طبيعتاً نتيجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

مشكلات اقتصادي در بخش بهداشت

افزايش سهم سلامت از توليد ناخالص داخلي

ظفر گاندي درباره عملكرد بخش بهداشت توضيح داد و ادامه داد: “در اقتصاد بخش بهداشت ، مشكل اين است كه اندازه بودجه اختصاص يافته به توليد ناخالص داخلي يا توليد ناخالص داخلي شاخص اين بخش است و در تمام كشورهاي جهان در نظر گرفته مي شود.” به عنوان مثال ، اين رقم در حال حاضر در برخي از كشورهاي اروپايي 18 درصد و در ايالات متحده نزديك به 20 درصد است. طبيعتاً رشد اين شاخص در كشور ما كه اكنون هشت درصد است ، مي تواند سطح اقتصاد سلامت را در سطح بالاتري تعيين كند.

اقتصاد سلامت؛ در صورت بيماري ، بيمه بايد به مردم داده شود

وي همچنين گفت كه شاخص هاي اقتصادي بخش بهداشت در زمينه تقويت بيمه و حمايت از بيمه مردم است. اين بدان معناست كه اگر بيمه ما به اندازه كافي م -ثر و قدرتمند باشد كه بتواند از پرداخت از جيب مردم بكاهد ، طبيعي است كه مسئله اقتصاد سلامت مي تواند به افراد كمك كند تا در صورت بيماري و بيماري بيش از جيب خود بيمه كنند. مبلغ پرداختي. دردن.

هزينه هاي بهداشتي بايد واقع بينانه و پاسخگو باشد

ظفر گاندي تأكيد كرد: “در عين حال ، در اقتصاد بخش بهداشت علاوه بر رشد توليد ناخالص داخلي و حمايت كافي و فشرده از بيمه ، مقوله ديگر اين است كه هزينه هاي بهداشتي به صورت واقعي محاسبه و اعلام مي شود.” بر اين اساس گفته مي شود تعرفه واقعي برابر با هزينه است. اگر اين دسته به درستي ارزيابي و محاسبه نشود ، طبيعتاً كيفيت خدمات بهداشتي كاهش مي يابد. يك تصور غلط اين است كه آنها تعرفه را با بازديد برابر مي كنند. در حالي كه اينطور نيست. حدود 9 درصد از تعرفه هاي اصلي مراقبت هاي بهداشتي ، ويزيت و هزينه ساير داروها ، محل اقامت در هتل ، اقلام فني ، خريد تجهيزات و غيره است. اگر اين هزينه ها واقعاً محاسبه نشود ، چه اتفاقي مي افتد؟ به عنوان مثال ، اگر هزينه واقعي هتل ها ديده نشود ، كيفيت بيمارستان اعم از دولتي يا خصوصي كاهش مي يابد. در حالي كه بايد خوابگاه ، تختخواب ، وعده هاي غذايي و غيره به بيمار ارائه شود ، اما اگر هزينه هايي كه تعرفه واقعي است در نظر گرفته نشود ، البته نمي توان اين موارد را با كيفيت تهيه كرد. اين امر در زمينه دارو ، تجهيزات و غيره نيز صادق است.

وي افزود: به عنوان مثال ، اين امر مي تواند در ملفه فني نيز اتفاق بيفتد ؛ م componentلفه فني به اين معني است كه تجهيزات موجود در بيمارستان مانند MRI ، سي تي اسكن و غيره مستهلك مي شوند و اگر اين سايش در تعرفه م componentلفه فني رعايت نشود ، سپس برخي از اين دستگاه ها فرسوده و مي سوزند و جايگزيني آنها غيرممكن است.

2 بعد از ساختار بهداشتي ؛ از پزشك خانواده و سيستم ارجاع گرفته تا نسخه ها و پرونده هاي الكترونيكي

مدير كل سازمان نظام سلامت با اشاره به جنبه دوم سيستم مراقبت هاي بهداشتي گفت: سالهاست كه در برنامه هاي توسعه و برنامه هاي بودجه سالانه به موضوع ارجاع ، پزشك خانواده و سطح خدمات در قانون پرداخته شده است. كه اقدامات لازم و ناكافي در اين راستا انجام نشده است. اكنون مي بينيم كه به دليل نبودن سيستم ارجاع و پزشك خانواده ، اگر شخصي در كشور كارت بيمه داشته باشد ، مي تواند امروز به يك پزشك ، فردا به پزشك ديگر و فردا به پزشك ديگري مراجعه كند و هر يك از اين پزشكان همچنين داروها ، آزمايشهاي درخواستي و غيره را دريافت كنيد و طبيعتاً اين مسئله هزينه هاي چند برابري را براي سيستم بهداشتي كشور به همراه خواهد داشت. اكنون ، براي استفاده بيشتر از اقتصاد مراقبت هاي بهداشتي ، بايد ساختار صحيحي را داشته باشيم كه يك اندازه آن سيستم ارجاع ، پزشك خانواده و خدمات هموار سازي و سايز ديگر پرونده الكترونيكي و الكترونيكي بود. نسخه. يعني اگر در اين دو زمينه رو به جلو حركت كنيم ، مي توان گفت كه مي توانيم از اقتصاد مراقبت هاي بهداشتي به طور مثر استفاده كنيم.

نيروي كار پزشكي؛ هيچ حمايتي وجود ندارد

بحران هاي كمكي

ظفر گاندي در مورد نيروي كار بهداشتي گفت: “نيروي كار پزشكي يكي از برجسته ترين استعدادهاي كشور است كه در آزمون ورودي قبول شده است ، دوره هاي آموزشي بسيار سختي را پشت سر گذاشته و متأسفانه بر خلاف ساير رشته هاي تحصيلي مسئوليت هاي خدماتي را ارائه مي دهد. خارج از مركز در سطوح مختلف. “بنابراين ، پس از فارغ التحصيلي از پزشكي عمومي ، آنها مجبورند براي مدت چند سال به مناطق محروم بروند و پس از كسب صلاحيت و فوق تخصص ، بايد همان كار را انجام دهند ، و اين مسئله بدون پشتيباني لازم. طول مي كشد. اخيراً ، ما شاهد يك بحران امداد هستيم ، كه در آن جامعه جوانان امداد با بسياري از افسردگي ها ، نااميدي ها و چالش ها روبرو شده است. زيرا دستيار در دوره دستياري خود حقوقي دريافت مي كند كه در واقع براي زندگي عادي و حداقلي مناسب نيست. حقوق يكي از دستياران ما كه البته مجرد و متاهل است. اين دامنه تقريباً از 2.5 تا 3.5 ميليون تومان است. اين ارقام چيزي نيستند كه بتوانند زندگي مناسب و حداقل را براي اين افراد فراهم كنند. در عين حال چالش هاي بسياري از جمله بيمه ، اميد به محيط كار آينده و غيره وجود دارد.

هشدار مهاجرت نخبگان

وي تأكيد كرد: ما نمي گوييم كه هيچ كس براي خدمات رساني به مناطق محروم برود اما اين مناطق بايد تحت پوشش خدمات قرار گيرند اما اين اقدام بايد با پشتيباني كافي همراه باشد. شما نمي توانيد به كسي بگوييد كه به گوشه و كنار كشور برود ، اما ما هيچ حمايتي از شما نداريم. اگر شرايط تشخيصي براي اين افراد مهيا باشد ، مطمئن باشيد كه در مناطق محروم رقابت وجود دارد و همه آنجا را ترك مي كنند. با اين حال ، اين حمايت بايد واقع بينانه انجام شود. من به عنوان يك معلم دانشگاه مي گويم كه اگر اينگونه نباشد ، ما با مشكلات روبرو خواهيم شد. در واقع ، امروز يكي از نگراني هاي اصلي ما مهاجرت و ترك كشور است. بياييد ببينيم يك خانواده چه مبلغي را براي آموزش پزشكي ، تخصص فرزند خود خرج مي كند و وقتي اين فرد شكوفا مي شود و به مرحله خدمات عمومي مي رسد ، مي خواهد به مكان ديگري نقل مكان كند. زيرا او آينده بهتر و درخشان تري دارد.

ظفر گاندي گفت: آنچه من در راه اندازي يك سيستم پزشكي مي بينم اين است كه ما هر ساله حدود 3000 مراجعه خوب داريم ، اين سندي است كه افرادي كه مي خواهند كشور را ترك كنند به آن نياز دارند. البته ما نمي دانيم كه چه تعداد از اين افراد كشور را ترك خواهند كرد ، اما اين نشانه تمايل ناخواسته به آينده كشور است. اگر اين مجموعه رعايت نشود ، ما در نيروي كار نيز دچار مشكل خواهيم شد. بنابراين ، با در نظر گرفتن اين سه جنبه در بخش بهداشت ، برنامه هاي كمي و خاصي بايد توسط داوطلبان پيشنهاد شود.

تاج هاي دولت بعدي

نياز به توجه به تهيه واكسن هاي ويروس كرونا

وي با اشاره به بحران كرونا و اقداماتي كه دولت بعدي بايد انجام دهد ، گفت: “از طرف ديگر ، ما در يك بحران تاج قرار داريم و طبيعتاً اولويت بخش بهداشت در همه كشورها دو برابر شده است.” بنابراين ، براي دسته تاج ، هر دو در اين سه طرف لازم است. يعني تأمين بودجه لازم ، ساختارهاي خاص و نيروي انساني و تمركز بيشتر در تهيه واكسن ها.

ظفر گاندي با اشاره به اينكه امروزه جان انسان ها را نجات مي دهد و تعداد كشورها را كاهش مي دهد ، سطح كنترل استانداردهاي بهداشتي و واكسيناسيون اين است: از نظر كنترل بر استانداردهاي بهداشتي در كشور ما ، وضعيت مشابه كشورهاي پيشرفته نيست. بنابراين مي بينيم كه كشورهايي مانند نيوزيلند ، استراليا ، چين ، كره و … كارهاي خوبي در اين زمينه انجام داده اند و تا حد زيادي توانسته اند بيماري را كنترل كنند. در برخي از اين كشورها تعداد كشته ها كاهش يافته است و تعداد كشته ها در برخي از كشورها به يك بار در هفته مي رسد. مسئله دوم واكسيناسيون است. ما بايد مقدار واكسني كه در حال حاضر در كشور ما ساخته مي شود را با كشورهاي منطقه مقايسه كنيم. مي بينيم كه اين كشورها با بهبود شرايط واكسيناسيون قادر به جلوگيري و كنترل مرگ و بيماريها بوده اند. بنابراين كشور ما با توجه به اينكه در زمينه تنظيم مقررات اجتماعي ، به دليل مشكلات اقتصادي در كشور ، امكان تعطيلي طولاني مدت يا حمايت از خانواده ها براي ماندن در خانه وجود ندارد ، بايد توجه بيشتري به واكسيناسيون و رسيدن به گروه هاي آسيب پذير را در اسرع وقت و سپس كل جامعه را واكسينه كنيد. ميزان واكسيناسيون فعلي حدود دو و نيم تا سه درصد است كه هرگز براي تحت پوشش قرار دادن جمعيت براي كنترل بيماري كافي نيست.

برنامه سيزدهم دولت و تحول سلامت

رئيس سازمان نظام هاي پزشكي در پاسخ به اينكه دولت بعدي در زمينه برنامه تغيير سلامت چه برنامه اي بايد برنامه ريزي كند ، گفت: طرح تبديل سلامت اندازه هاي مختلف و بسته هاي مختلفي براي حمايت از بخش بهداشت داشت. به نظر من ، در بخش بهداشت ، پشتيباني در قالب يك طرح تغيير ارائه شد ، و افزايش سهم توليد ناخالص داخلي در اين طرح خوب بود و حدود دو درصد افزايش يافت ، كه يك رشد خوب در اين زمينه است در برنامه تغيير سلامت ديده شده است. قوانين ساختار اجرايي هماهنگ نشده است ، بيشتر اين افزايش بودجه به هدف مطلوب خود نرسيده است. طبيعتاً اگر ما پول زيادي در آن سرمايه گذاري نكنيم ، اين يك عملكرد ساختاري است ، بسياري از اين فرصت ها از بين خواهد رفت. علاوه بر اين ، با چالش هاي پيش روي دولت ، از جمله تحريم هاي ايالات متحده و غيره ، ادامه اين حمايت غيرممكن بود.

ظفر گاندي تأكيد كرد: اگر آنها طرحي را براي تغيير بخش بهداشت در راستاي حمايت اقتصادي از بخش بهداشت ، همراه با نظارتي كه اعمال مي شود ، اجرا كنند ، قطعاً موفقيت در اين زمينه حاصل مي شود.

انتهاي پيام

.

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
اولويت‌هاي پزشكي و كرونايي دولت آينده

https://hydoc.ir/اولويت‌هاي-پزشكي-و-كرونايي-دولت-آينده/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.