گفته ميشود كه در تحريمها دارو و غذا استثناء است

جامع ترين اخبار پزشكي جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

گفته ميشود كه در تحريمها دارو و غذا استثناء است

۱۱ بازديد

دارو از جمله كالاهايي است كه مواد اوليه آن براي توليد داخل با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به كشور وارد ميشود. خبرگزاري ايسنا: يك عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس تاكيد كرد كه مواد اوليه داروهاي توليدي و برخي از داروهاي خارجي در سال آينده با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به …

گفته ميشود كه در تحريمها دارو و غذا استثناء است https://titr-news.ir/2021/04/گفته-ميشود-كه-در-تحريمها-دارو-و-غذا-استث/ تيتر نيوز Tue, 13 Apr 2021 22:04:09 0000 علمي و پزشكي https://titr-news.ir/?p=5109 دارو از جمله كالاهايي است كه مواد اوليه آن براي توليد داخل با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به كشور وارد ميشود. خبرگزاري ايسنا: يك عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس تاكيد كرد كه مواد اوليه داروهاي توليدي و برخي از داروهاي خارجي در سال آينده با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به …

دارو از جمله كالاهايي است كه مواد اوليه آن براي توليد داخل با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به كشور وارد ميشود. خبرگزاري ايسنا: يك عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس تاكيد كرد كه مواد اوليه داروهاي توليدي و برخي از داروهاي خارجي در سال آينده با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به كشور وارد ميشود. به طوري كه در چنين مواقعي شركتهاي خارجي ما را تحريم ميكنند و برخي از آنها از آب گلآلود ماهي ميگيرند و دارو را با چند برابر قيمت در اختيار ما قرار ميدهند. اين موضوع در حالي است كه مسئولان ادعا ميكنند كه در توليد دارو خودكفا شدهاند اگر اين چنين است اين مشكل ناشي از كجاست؟ اما ميتوان به كمك چنين شيوههايي به كار آن كمك كرد. توليد مواد اوليه دارويي از جمله عملكرد هاي جديد دانش بنيان هاست كه در ادامه به بررسي آن پرداخته مي شود.

خريد مواد اوليه دارو از پيشگامان شيمي

نام شركت يا كارخانه دارو سازي، نام مدير عامل، آدرس پستي، آدرس انبار و شماره تلفن همراه مسئول فني، آدرس ايميل و شماره تاريخ پروانه تاسيس شركت يا كارخانه نيز از جمله موارد قابل ذكر هستند. داروهاي شيميايي معمولاً در آزمايشگاه و به دست پزشكان يا دارو سازان كشف شده و پس از تحقيقات كافي و تأييد مراجع رسمي در كارخانه هاي داروسازي توليد مي گردند. پس از اينكه امضا انجام شد، به منظور اخذ كد رهگيري و قاچاق نبودن دارو در سامانه ثبت مي شود. شركت تكفا با هدف ايجاد بستري مناسب جهت طراحي و انجام طرحهاي به روز صنعتي ، تامين تجهيزات و ماشين آلات صنعتي و بالا بردن راندمان و بهره وري در صنايع ايران با اتكا به كارشناسان با تجربه داخلي و خارجي فعاليت مي نمايد. چون دولت تأمين كننده ارز ميباشد و بايد قيمت گذاري را انجام دهد. اين استاندارد بيان كننده اصول و مباني كلي و قابل قبول دستگاههاي نظارتي براي تامين زيرساختها و فرايندهاي توليد و شرايطي بشرح زير است كه ايجاد يك محصول سالم و مناسب را تضمين مينمايد. در اروپا و ايالات متحده آمريكا ، اين ماده از لحاظ سالم و بي خطر بودن مورد تأييد است.

خريد مواد اوليه پزشكي از irchem.ir

همواره توسط اين شركت دستاورد ها و محصولاتي فناورانه ارائه شده است كه در تامين داخلي و كاهش نياز كشور به واردات بي تاثير نبوده است. معاون وزير و رييس سازمان غذا و دارو گفت: امسال نسبت به سال گذشته ارزبري دارو و تجهيزات پزشكي 20 درصد كاهش يافته و از 3.7 ميليون دلار به حدود سه ميليون دلار رسيده است چون به توليد داخل، بهاي بيشتري داديم و برخلاف گذشته، 60 درصد از ارز را بجاي دارو به مواد اوليه اختصاص داديم. معاون وزير و رييس سازمان غذا و دارو يادآور شد: در سال گذشته سه درصد داروي ساخته شده وارداتي به كشور حدود يك ميليارد و 300 ميليون دلار و 97 درصد داروي توليد داخل، 750 ميليون دلار ارز بري داشته است. به گزارش ايفدانا، دكتر محمد رضا شانه ساز در نشست خبري دومين نمايشگاه بين المللي فارمكس كه در سازمان غذا و دارو برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان كشور در تلاش هستند كه با دروغ، شايعه پراكني و اخبار كذب، سم ياس و نااميدي را در رگ هاي جامعه تزريق كنند كه با كار و تلاش رسانه ها و انعكاس اخبار واقعي از توانمندي فرزندان ايران، اميد را به مردم ببر مي گردانيم. دكتر شانه ساز يادآور شد: در آينده اي نزديك با هدف گيري مناسب صنعت و سياست هاي وزارت بهداشت، يكي از منابع مهم دنيا در توليد مواد اوليه دارو خواهيم شد و عزم وزارت بهداشت، معاونت علمي و فناوري رييس جمهور و وزارت صنعت، معدن و تجارت در كنار سنديكا، خودكفايي در حوزه مواد اوليه دارو است.

شانه ساز ادامه داد: اگر چه گفته ميشود كه در تحريمها دارو و غذا استثناء است، اما بنده به عنوان كسي كه در تامين دارو نقشي را به عهده دارد، ميگويم كه اين حرف يك دروغ بزرگ است و اتفاقا برنامهريزي شده كه تامين دارو و تجهيزات پزشكي مردم ايران به عنوان اولويت دشمن، دچار مشكل شود، اما توانمندي شما اين نقشه شوم آنها را نقش بر آب كرد. مواد اوليه موجود در اين محصولات به گونهاي به كار رفتهاند كه در درمان بيماريها يا رفع مشكلات جسمي و رواني موثر باشند. كامران حاجينبي داروساز و كارشناس اقتصاد سلامت در خصوص وضعيت بازار دارو توضيح داد: در حال حاضر اين بازار با مشكلات عديدهاي مواجه شده است و از گوشه و كنار جامعه اخباري مبني بر كمبود داروها به گوش ميرسد. با مشكلاتي كه پس از تهديدها و تحريم ها براي واردات مواد اوليه در بخش دارو به وجود آمد توليد داروها در بعضي بخش ها با مشكلات عديده مواجه شد در نتيجه ناگزير واردات مواد اوليه دارويي روي چين و هند و كشورهاي آسيايي تمركز كرد. سپس بستهها يا بطريهاي پرشده در مسير انتقال بازرسي و پس از درج مشخصات لازم روي آنها داخل جعبه بسته بندي ميشوند.

اطلاعات بيشتر:

https://irchem.ir/pharmaceutical/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.