امام زمان منجي يا امام زمان رخنه‌پوش

جامع ترين اخبار پزشكي جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

امام زمان منجي يا امام زمان رخنه‌پوش

۱۰ بازديد

اگرچه پيشرفت هاي علمي و مجموعه آزمايشات تاريخي بشر او را بسيار راحت كرده است ، اما واقعيت اين است كه او در زمينه آسايش موفقيت چنداني كسب نكرده است ، بنابراين او هر روز در حال بررسي اكتشافات و داشته هاي خود است. ترديد و جستجوي راه درست و اطلاعات ديني يكي از آنهاست …

امام زمان منجي يا امام زمان رخنه‌پوش https://titr-news.ir/2021/03/امام-زمان-منجي-يا-امام-زمان-رخنه‌پوش/ تيتر نيوز Mon, 29 Mar 2021 21:30:56 0000 عمومي https://titr-news.ir/2021/03/امام-زمان-منجي-يا-امام-زمان-رخنه‌پوش/ اگرچه پيشرفت هاي علمي و مجموعه آزمايشات تاريخي بشر او را بسيار راحت كرده است ، اما واقعيت اين است كه او در زمينه آسايش موفقيت چنداني كسب نكرده است ، بنابراين او هر روز در حال بررسي اكتشافات و داشته هاي خود است. ترديد و جستجوي راه درست و اطلاعات ديني يكي از آنهاست …

اگرچه پيشرفت هاي علمي و مجموعه آزمايشات تاريخي بشر او را بسيار راحت كرده است ، اما واقعيت اين است كه او در زمينه آسايش موفقيت چنداني كسب نكرده است ، بنابراين او هر روز در حال بررسي اكتشافات و داشته هاي خود است. ترديد و جستجوي راه درست و اطلاعات ديني يكي از آنهاست ، اگرچه آنچه اديان ارائه مي دهند ، به دليل رفتار مفيد رهبران / معتقدان هنوز نتوانسته اند او را راضي كنند.

در اولين درس هري شانزده درس براي قرن بيستماز نااميدي گفته مي شود كه بعداً دو تجربه يا داستان توسط نيويورك ، برلين ، لندن و مسكو با عناوين فاشيستي ايجاد شد كه در سال 1938 (با جنگ جهاني دوم) و كمونيسم با فروپاشي اتحاد جماهير شوروي در 1980 ناپديد شد. اتحاد. اتصال. اكنون جدال با داستان سوم وجود دارد ، ليبرال ، كه از نظر او ، با تمام سلطه و جهاني شدن ، وارد در سال 2016 دو مرحله خروج انگليس از اتحاديه اروپا (Brexit) و با ظاهر دونالد ترامپ را مشخص كرد . اين مرحله وارد مرحله جديدي شده و اساساً به مرحله بي لياقتي و بي ثباتي جدي رسيده است و شعارهاي چشمگير آن كه در استقلال و نظام دموكراتيك منعكس شده به شدت شكسته شده است و امروز ، تاريخ پايان تاريخ است. (1) از سر راه خود خارج مي شود و اين داستان ايده آل پاسخگوي نيازها يا نگراني هاي زمان نيست. به گفته هري ، معضل تعيين اهداف ليبرال ها را مجبور به تفكر در قالب مفاهيم آخرالزماني كرده است ، گويي كه مسير بدبختي از تاريخ منحرف مي شود ، اين بدان معني است كه ما اكنون آرماگدون را داريم (آخرين راه بين خير و شر) قدم برداشتن به سمت جنگ (قبل از روز قضاوت) ، ما در حال حركت هستيم. او ادامه مي دهد: وقتي توانايي مواجهه با واقعيت را از دست مي دهيم ، ذهنمان به سناريوهاي فاجعه باريك مي شود..())

هاراري ، كه به گفته برخي ، مطالعه اي خردمندانه و تخصصي در توصيفات تاريخي بشر دارد ،(3) در اين بحث ، 6 مورد فرعي شناسايي شده است كه از ارزش قابل توجهي برخوردار هستند ، حتي اگر با تمام ادعاهاي آنها مطابقت نداشته باشد. تجربه بشر در ارائه مدل هايي براي زيست شناسي بهينه و انساني ؛ با موانع / ورقه هاي يخي بزرگي روبرو شده است كه فقط بخشي از آن براي انسان آشكار شده است. هيچ داستان ساختگي نمي تواند نيازهاي اساسي انسان را برآورده كند ، همان كاري كه Ton Doe در كتاب خود در گذشته انجام داده است ، زماني كه تمدن غرب هرگز با چنين بحران هايي روبرو نشده است. تمدن در كشاورزي تجربيوي از چالش هايي كه البته در دو مقوله خلا معنوي و رشد ملي گرايانه با آن روبرو شد صحبت كرد. بنابراين سوال اين است كه ، چه اميدي مي تواند زندگي را ممكن كند؟

همانطور كه مشخص شد ، هري ، بر اساس نظريه مادي گرايانه خود ، جنگ خير و شر اخير را صحنه اي فاجعه بار مي داند و البته راهي ديگر براي برون رفت از بحران پيشنهاد مي كند كه از حوصله اين مقاله خارج است. نقطه اختلاف با آنها ، زيرا او مي داند كه در تعارض خير و شر و در آمدن بخشنده يا مصلح ، توحيد در همه اديان وجود دارد. آيين زرتشت ، يهوديت ، مسيحيت و اسلام هزاران سال پشتيباني كرده و عظمت اطلاعات الهي را به ثبت رسانده است ، و به چالش كشيدن و زير سوال بردن آن آسان نيست.

آنچه در اينجا بايد مورد توجه قرار گيرد ، نقش سن / ناجي و مصلح جهاني در زندگي بشر بر اساس تفكر شيعه است كه مي تواند به شرح زير توضيح داده شود: او خواهد آمد و پس از آن با او و ستمگران مي جنگد ، چنين خواهد شد. جهان را با نيكي و عدالت پر كنيد ، درگيري بين خير و شر را با آن خاتمه دهيد ، خير بر تخت سلطنت مي نشيند ، خوشبختي جهاني مي شود ، ظلم و استبداد از بين مي رود ، بي عدالتي از بين مي رود و بهترين محققان زندگي از دست مي رود. . در دنياي بشري ، انسان ها با آرامش و اطمينان كامل در كنار هم مي نشينند و از نظر كلان ، تمدن كامل و مطلوبي احساس مي شود و آنچه انسان هميشه مشتاق دستيابي به آن در تاريخ بوده است ، به نظر مي رسد. بدون شك چنين ديدگاهي براي همه اميدواركننده و خوشايند است ، اما چنين ديدگاهي يا اعتقادي نمي تواند ضعف ها يا كاستي ها را توجيه كند و يا بي عدالتي ها و نارسايي ها را در جامعه بشري جاي دهد.

تقليل امام زمان به شخصيتي فاسد كه نواقص مديريت افراد را توجيه كند يا اجازه بي مسئوليتي فرهنگي ، اجتماعي و سياسي مردم را بدهد – همانطور كه برخي از مدعيان / حجتاس گفته اند – بيش از هر چيز جاي سوال دارد. اينها نقص و ضعف است. خود و واقعيت منجي باعث بي آبرويي مي شود ، انگيزه ، مسئوليت ، تعهد ، تلاش و توانايي در آن وجود دارد و اگر چنين شود ، بدون شك ذهن را به مواد مخدر و وظايف انساني تحويل مي دهد و در نهايت. با نااميدي. و فاجعه اي ايجاد خواهد كرد كه با فلسفه انتظار و ظاهر اصلاح كننده مغايرت دارد.

* عضو دانشكده م theسسه علوم و فرهنگ اسلامي

منبع و پيوست:
شانزده درس براي قرن بيستم، “يوهان نوح هراري” تمدن در كشاورزي تجربي، آرنولد تواين بي. ” پايان تاريخ، فرانسيس فوكوياما.
1. نظريه پايان تاريخ ، ارائه شده توسط فرانسيس فوكوياما ، بر آرمان ليبرال دموكراسي به عنوان بزرگترين دستاورد تاريخ بشر تأكيد مي كند.
2. هري ، درس يازدهم قرن 21 ، ص.
3. كلمه اي از صاحبان املاك در نقد كتاب هري.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.