چرا ناهار مدرسه هاي ژاپن بهترين ناهار دنيا است؟

جامع ترين اخبار پزشكي جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

چرا ناهار مدرسه هاي ژاپن بهترين ناهار دنيا است؟

۱۰۹ بازديد

 

هنگامي كه آمريكايي ها به منوي ناهار كودكيشان در كافه ترياي مدرسه فكر مي كنند، احتمالا يك تكه گوشت رنگ و رو رفته بي شكل و بي مزه را به خاطر مي آورند. ولي براي كودكان ژاپني، ناهار مدرسه يك تجربه غني از فرهنگ، مواد مغذي و تركيبي پايدار است. به گفته ماشيرو اوجي، يكي از مديران دولتي آموزش بهداشت مدارس در ژاپن در مصاحبه اي به واشينگتن پست، گفت: ديدگاه ژاپن اين است كه ناهار مدرسه بخشي از آموزش است نه جدا از آن. هزينه ناهار ارائه شده در مدارس ژاپن مقرون به صرفه بوده و ناهار دانش آموزان از مواد غذايي تازه و توسط خود دانش آموزان آماده مي شود و كودكان ژاپني غذايي كه آماده كرده اند صرفا براي خوردن نيست، آنها حين آماده كردن غذا در مورد مواد مغذي و عناصر فرهنگي غذايشان هم آموزش مي بينند. 

غذاها از مواد بومي آن منطقه تهيه مي شود و حاوي مقدار متعادلي برنج، سبزيجات، ماهي و سوپ است و هر وعده غذايي فقط 2.50 دلار برايشان هزينه دارد. به گفته تاتسوجي شينو، مدير مدرسه ابتدايي اومجيما در توكيو در مصاحبه با واشينگتن پست گفت: والدين مي گويند كه بچه ها در مورد غذايي كه در مدرسه خورده اند با آنها صحبت مي كنند و دوست دارند دوباره آن غذا را با والدين خود در خانه تهيه كنند و بخورند.

دانش آموزان ژاپني همچنين مهارت هاي همكاري، آداب معاشرت، سرو كردن غذا و شستشو را يكي پس از ديگري در مدرسه مي آموزند. با توجه به اين واقعيت كه ژاپن داراي كمترين نرخ چاقي كودكان در جهان است، به احتمال زياد آمريكايي ها چيزهاي زيادي از ناهار مدرسه اين كشور مي توانند بياموزند. يك مطالعه كه در سال 2011 انجام شد، نشان داد كه دانش آموزان آمريكايي كه به طور منظم ناهار مدرسه را مي خورند – كه معمولا شامل پيتزا، مرغ سوخاري و سيب زميني سرخ شده است – نسبت به كودكاني كه از خانه ناهار مي آورند، 29 درصد چاق تر هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.