چرا الگوي موفق چهارشنبه سوري در ايران وجود ندارد؟

جامع ترين اخبار پزشكي جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

چرا الگوي موفق چهارشنبه سوري در ايران وجود ندارد؟

۱۷ بازديد

تيتر نيوز / آذربايجان شرقي چهارشنبه سوري شايد تنها روز مبارك در سالگرد ايران باشد كه برخي افراد در اين روز ميدان جنگ را به اعتراض تبديل كنند و اين سنت سنتي و شاد را براي همه تلخ كرده و زمينه را براي پرسنل نظامي و پزشكي هموار كنند. جشن چهارشنبه در سوريه با برگزاري …

چرا الگوي موفق چهارشنبه سوري در ايران وجود ندارد؟ https://titr-news.ir/2021/03/چرا-الگوي-موفق-چهارشنبه-سوري-در-ايران-و/ تيتر نيوز Mon, 15 Mar 2021 05:22:05 0000 حوادث https://titr-news.ir/2021/03/چرا-الگوي-موفق-چهارشنبه-سوري-در-ايران-و/ تيتر نيوز / آذربايجان شرقي چهارشنبه سوري شايد تنها روز مبارك در سالگرد ايران باشد كه برخي افراد در اين روز ميدان جنگ را به اعتراض تبديل كنند و اين سنت سنتي و شاد را براي همه تلخ كرده و زمينه را براي پرسنل نظامي و پزشكي هموار كنند. جشن چهارشنبه در سوريه با برگزاري …

تيتر نيوز / آذربايجان شرقي چهارشنبه سوري شايد تنها روز مبارك در سالگرد ايران باشد كه برخي افراد در اين روز ميدان جنگ را به اعتراض تبديل كنند و اين سنت سنتي و شاد را براي همه تلخ كرده و زمينه را براي پرسنل نظامي و پزشكي هموار كنند.

جشن چهارشنبه در سوريه با برگزاري گشتي در ميدان اصلي شهر هر چهارشنبه و اجراي برنامه هاي تفريحي به جنگ خياباني در ايران تبديل شده است ، جنگي كه در جمهوري همسايه جمهوري آذربايجان كه شباهت هاي فرهنگي زيادي با ايران دارد جشن گرفته مي شود. هيچ تلفاتي شادترين روز در اين كشور نيست و مدل موفق چهارشنبه در سوريه مي تواند الگويي براي حفظ برنامه هاي شاد در كشور ما باشد.

به گزارش تيتر نيوز ، مراسم نوروز و چهارشنبه سوري در جمهوري آذربايجان مانند ايران است. آذربايجان هر چهار شب چهارشنبه ، مارس را به ياد چهار عنصر زمين: آب ، باد ، خاك و آتش جشن مي گيرد. ؛ اولين جشن نوروز در جمهوري آذربايجان قبل از فرارسيدن عيد قربان ، ايجاد آداب و رسوم ويژه “چهارشنبه شب” در اين كشور است. در جمهوري آذربايجان ، عصر سه شنبه “عصر چهارشنبه” ناميده مي شود و مردم آذربايجان براي جشن نوروز “چهارشنبه اكنون” (چهارشنبه آب) و “چهارشنبه چهارشنبه” را جشن مي گيرند. (چهارشنبه چهارشنبه). اين “چهارشنبه تورپك” 30 (چهارشنبه زميني) و “چهارشنبه آخر” يا “چهار سال” (چهارشنبه يا چهارشنبه باد) ناميده مي شود. اين سنت به ياد چهار عنصر نامگذاري شده است. باعث مي شود آب ، باد ، گرد و غبار و آتش جشن گرفته شود چهارشنبه شب

در ايران ، چهارشنبه سوريه طي دهه گذشته رنگ و بوي ديگري دارد و با روي آوردن چهارشنبه سنتي به سوريه صنعتي ، بسياري از ايرانيان ، به ويژه كودكان و جوانان ، به جاي گذراندن وقت ، چنين شب هايي را مي گذرانند. خانواده و دوستان در بيمارستان در حال آماده سازي براي از دست دادن تعدادي از مسافران و همشهريان خود هستند ، در حالي كه چهارشنبه سوريه يك سنت قديمي در پنج روز آخر سال است و برگرفته از آيين زرتشتي است كه ايرانيان نيز شامل آن مي شوند. 00 1700 سال پيش توسط آتش اسير شد. در تقويم زرتشتي ، كه شامل 5 365 روز و 12 ماه بود ، هر ماه 30 روز داشت و پنج روز آخر سال جدا از ماه موسوم به قفس محاسبه مي شد ، و شامل مواردي از اين دست در يك هفته يا چهارشنبه بود. وجود نداشت. سالگرد. به دنبال ظهور اسلام در ايران و تغيير تقويم كه يك روز ترسناك براي اعراب محسوب مي شد ، آنها براي جلوگيري از اينكه روز چهارشنبه به مناسبت سال نو خوانده شود ، پايان سال را به چهارشنبه آخر سال موكول كردند. ؛ به نام فردوسي شاه آخرين چهارشنبه سال را نيز مي بينيم كه حكايت از قديمي بودن آن دارد. برخي ديگر قيام مختار ثقفي را در روز چهارشنبه در سوريه جشن مي گيرند و مي گويند كه پس از واقعه عاشورا ، وي به شيعيان دستور داد تا بر روي بامهاي خود شليك كنند تا منافقين را از پيروان متمايز كند و امروز چراغ اعتراض از آنجا آغاز شد. .

به نظر مي رسد نياز به ايجاد برخي مقررات كنترلي ، توجه بيشتر به كودكان و بزرگسالان ، اختصاص هزينه كم براي كودكان در ماههاي آخر سال و معامله با فروشندگان مواد مخدر در شهر در جشن چهارشنبه است. راههايي وجود دارد براي مبارزه با هنجار ، اما برخي از كارشناسان بر اين باورند كه مبارزه با اين پديده امكان پذير نيست مگر اينكه به مواد و مواد مورد نياز براي ساخت اين موارد مانند فرش ها دسترسي داشته باشيد كه به راحتي در دسترس و از فروشگاه هاي خياباني در دسترس است.

سخنگوي سازمان اورژانس كشور وي به تيتر نيوز گفت: “متأسفانه امسال شاهد افزايش چهار برابري تعداد محصولات مرتبط با حوادث چهارشنبه گذشته هستيم.” “با توجه به اين ارقام كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر شده است ، آنها به ما هشدار مي دهند كه بايد كنترل بيشتري بر رفتار كودكان داشته باشيم. اگر اين روند ادامه يابد ، متأسفانه سال را به پايان مي رسانيم.” چهارشنبه ها به نظر خوب نمي آيند و ما در طي 140 سال آينده فرزندان ما را آزار خواهد داد.

مجتبي خالدي گفت: “توصيه ويژه ما اين است كه والدين اين مسئله را جدي بگيرند ، به عنوان مثال آنها مي توانند پولي را كه به طور خاص براي كودكان تهيه مي كنند مديريت كنند و بر حركات كودك نظارت كنند.” اين روزها همچنين مي توانند كنترل بيشتري بر معاشرت كودكان داشته باشند. آنها همچنين مي توانند از وسايل كودكان و محله هاي ويژه اي كه ممكن است اين روزها وسايل اضافي داشته باشند ديدن كنند. حتماً مكان و مكان فروش مواد غذايي را به پليس اطلاع دهيد و در صورت يافتن وسايل خاصي در وسايل كودكان ، حتماً با آتش نشانان در مورد نحوه دفع آنها تماس بگيريد.

وي افزود: اميدوارم توجه شود كه معمولاً نوجوانان و عاشقان درگير اين حوادث هستند. بايد در نظر داشته باشيم كه ممكن است در طي سالها تعداد تصادفات و جراحات كاهش يافته باشد ، اما متأسفانه شدت خسارت وارده افزايش يافته و ممكن است به دليل همان مواد داخلي باشد. در صورت آسيب ديدگي ، بيشترين ناراحتي به والديني مي رسد كه 140 سال را براي درمان آنها در مراكز درماني سپري مي كنند. درخواست من اين است كه آنها بر زماني كه براي معالجه فرزندانشان در سال جديد قبل از آخرين رويدادهاي چهارشنبه سال صرف مي كنند ، تمركز كنند.

“فراموش نكنيم كه همكاران من در بيمارستان ها و اضطراب قبل از بيمارستان با بيماري عروق كرونا مقابله مي كنند. حداقل ما نمي توانيم بار اضافي را بر دوش امكانات پزشكي بگذاريم.” توصيه مي شود در چهارشنبه آخر سال بيش از روزهاي گذشته محل كار را ترك كرده و به جاده هاي اصلي برويم. اگر مي بينيد شخصي در جاده از كپسول آتش نشاني استفاده مي كند ، هنگام تعويض خط حتماً به پليس اطلاع دهيد. اگر امشب مصدوميت شخصي ديديد ، حتماً با شماره 15 اورژانس تماس بگيريد و اگر در امنيت هستيد ، بمانيد و خط خود را آزاد بگذاريد. اگر محيط امن نيست ، خود و مصدوم را تخليه كرده و منتظر خدمات اورژانس باشيد.

سرپرست مديريت حوادث و حوادث بيمارستاني دانشگاه علوم پزشكي تبريز وي همچنين از افزايش 50 درصدي مجروحان در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: آسيب پذيرترين گروه بين سنين شش تا 18 سال است ، با چهارشنبه آخر سال و دو سال گذشته و در سه سال 420 نفر زخمي شدند در حوادث رانندگي در چهارشنبه آخر سال ، و در سال گذشته اعضاي ديگر سوختگي بيشتري داشتند.

فرزاد رحماني مي گويد: “در سال 1997 ، با وجود بارش شديد برف ، تعداد مجروحان 3،223 نفر بود و بيش از انتظارات ما بود. در مجموع ، ما كشته نشديم و تعداد زيادي زخمي شدند. آنها روي پاهاي خود ايستادند و تعدادي نيز در بيمارستان بستري شدند.” “در آخرين چهارشنبه سال گذشته ، تعداد مجروحان 191 نفر و تعداد پذيرش شدگان در بيمارستان 25 نفر بود كه 45٪ آنها بين سنين 6 تا 18 سال بودند و 56٪ آنها كاربران و 44٪ افراد عابر پياده بودند.

وي در آخرين بخش سخنان خود گفت كه تعداد مجروحان حوادث روز چهارشنبه امسال 26 نفر بوده و شش نفر از آنها در بيمارستان بستري و يك نفر درگذشته است.

هيچ كپسول آتش نشاني يا كپسول آتش نشاني استاندارد نيست

معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تبريز وي با بيان اينكه هيچ تجهيزات قابل اشتعال و آتش نشاني از نظر اطفا حريق استاندارد نيست ، افزود: گرد و غبار خاكستري كه در سال هاي گذشته ايمن نگه داشته مي شد و در مراسم روز چهارشنبه استفاده مي شد باعث آتش سوزي در تبريز شد. “شو”.

اكبر دشتي وي با اشاره به اينكه جوانان و جوانان نبايد لحظه اي خوشبختي را با يك زندگي شاد مبادله كنند ، گفت: والدين گرچه از اين نظر بسيار حساس هستند اما بايد از ترساندن بيش از حد كودكان خودداري كنند در برخي موارد كودك مي ترسد. والدين چيزهايي را در پشت گرما يا بالاي بخار پنهان مي كنند كه باعث آتش سوزي مي شود و پس از رسيدن به سطح هوشياري لازم مي تواند آتش بگيرد.

وي با تأكيد بر لزوم فرهنگ سازي در اين زمينه ، خاطرنشان كرد: برخي والدين خود از خطرات تزريق مواد آگاهي ندارند و اقلام اضافي فروخته شده در خيابان را در نظر مي گيرند و توسط مصرف كنندگان ايمن است ، از جمله در حالي كه هيچ عضوي ايمن نيست و نمي تواند تصادفي خطرناك: والدين مي توانند از هشدار كودك خردسال در مورد خطرات ايمن سازي جلوگيري كنند.

دشتي در زمان حادثه به صورت گروهي تماشاگران را در معرض خطر قرار داد و گفت: “ما در هنگام وقوع حوادث مختلف با اين مشكل روبرو مي شويم. تعدادي از هموطنان كه با تلفن هاي همراه در حال تماشا يا فيلمبرداري هستند در اين ماجرا دخيل هستند. پيشنهاد مي كنيم رويداد بعدي باشد از اول بدتر باش

وي خاطرنشان كرد: بازديد كنندگان نوجوانان و جوانان را ايجاد مي كنند كه فكر مي كنند كار خوبي انجام داده اند و تشويق به انجام و انجام آن مي شوند. ذخيره سازي كپسول هاي آتش نشاني در خانه بسيار خطرناك بود و باعث تخريب يك خانه مسكوني سه طبقه در تبريز شد.

وي با بيان اينكه چهارشنبه سوري يك جشن شاد و خوشامدگوي بهار است ، افزود: چهارشنبه سوري از سالها پيش روزي پر از بدبختي بوده و برخي از افراد در طول سال ناامن هستند. اقدامات انجام شده است ؛ آمارها نشان مي دهد نوجوانان و جوانان قربانيان حادثه روز چهارشنبه هستند.

به گزارش تيتر نيوز ، معاون آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تبريز گفت: گفته مي شود حتي اگر انگشت فرد در روز چهارشنبه به دليل ناامني در سوريه گم شود ، فرد با اين نقص براي سنين مختلف زندگي مي كند و روزهاي آخر از هر سال و سال نو. هميشه يك خاطره ماندگار براي آن شخص خواهد بود.

به گفته يكي از اعضاي دانشكده پرستاري و مامايي تبريز ، اين قانون نقش مهمي در جلوگيري از حوادث روز چهارشنبه در سوريه داشته است و اين قانون از آموزش كارآمدتر است. سوختگي آغاز يك فاجعه براي خانواده و جامعه است و عوارض جسمي و رواني بسياري را ايجاد مي كند. طبق ارقام مركز تحقيقات برن در كشور ما ، اين هشت برابر ميانگين جهاني است و در اين گزارش آمده است كه براي هر بيمار 20 ميليون تومان گران است و در مرحله توان بخشي تا پنج برابر بيشتر است. ، اما تأثير رواني و بار عاطفي ادامه دارد. آزمايش هاي موفقيت آميز نشان مي دهد كه از برنامه هاي جامع و چند محوري در اين كشورها استفاده شده است و جشن شب استخوان ها در انگليس و ديوالي در هند نمونه هاي موفقي است.

بر اساس اين گزارش؛ طبق قانون مجازات اسلامي ، قوانين مربوط به چهارشنبه آخر سال به شرح زير است: ماده 7575 ماده: جريان عمدي محصولات زراعي يا جنگلي ، درختان و محصولات كشاورزي – حبس از دو تا پنج سال ماده 676 ماده: سوزاندن ساير افراد اموال منقول – حبس از شش ماه تا دو سال ، ماده 677: تخريب عمدي اموال مشهود و غير منقول – حبس از شش ماه تا سه سال ، ماده 676: اگر جرايم مندرج در مواد 676 و 677 اگر توسط مواد منفجره باشد ، مجرم مجازات خواهد شد. حبس از دو تا پنج سال.

كارشناسان بر اين باورند كه همه مراسم و آيين ها ريشه در نيازهاي انسان دارد و نبود يك روز شاد در ايران ، رسم سنت هاي Charmshinbi Soori را خواهد شكست.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.