Work Smarter: New Opportunities with Internet Market Research

جامع ترين اخبار پزشكي جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

Work Smarter: New Opportunities with Internet Market Research

۱۰ بازديد

مهمترين بخش هر فعاليت بازاريابي، تحقيقات بازار است. تحقيقات جامع بازار خواسته ها و نيازهاي بازار هدف بالقوه شما را شناسايي مي كند، اما همچنين اطلاعاتي را ارائه مي دهد كه تصميمات تجاري استراتژيك و اطلاعاتي را براي هدف قرار دادن سودآورترين بازار شما ايجاد مي كند. گردآوري تحقيقات بازار اين اطلاعات از كجا مي …

منبع :
Work Smarter: New Opportunities with Internet Market Research

Work Smarter: New Opportunities with Internet Market Research https://ijmarket.com/blog/work-smarter-new-opportunities-with-internet-market-research/ Mon, 22 Nov 2021 11:08:16 0000 بازاريابي https://ijmarket.com/blog/work-smarter-new-opportunities-with-internet-market-research/

مهمترين بخش هر فعاليت بازاريابي، تحقيقات بازار است. تحقيقات جامع بازار خواسته ها و نيازهاي بازار هدف بالقوه شما را شناسايي مي كند، اما همچنين اطلاعاتي را ارائه مي دهد كه تصميمات تجاري استراتژيك و اطلاعاتي را براي هدف قرار دادن سودآورترين بازار شما ايجاد مي كند. گردآوري تحقيقات بازار اين اطلاعات از كجا مي …

منبع :
Work Smarter: New Opportunities with Internet Market Research

مهمترين بخش هر فعاليت بازاريابي، تحقيقات بازار است. تحقيقات جامع بازار خواسته ها و نيازهاي بازار هدف بالقوه شما را شناسايي مي كند، اما همچنين اطلاعاتي را ارائه مي دهد كه تصميمات تجاري استراتژيك و اطلاعاتي را براي هدف قرار دادن سودآورترين بازار شما ايجاد مي كند.

گردآوري تحقيقات بازار

اين اطلاعات از كجا مي آيند؟ رايج ترين روش براي انجام تحقيقات بازار چيست؟ گروه هاي كانوني و پرسشگري دو رويكرد به خوبي تثبيت شده هستند. هر دو توانايي ثبت و تحليل عوامل كمي و كيفي مانند اطلاعات شفاهي و ديداري را دارند. با اين حال، آيا آنها به عنوان منبع خالص اطلاعات بازاريابي كاملاً قابل اعتماد هستند؟ چندين عامل وجود دارد كه مي تواند بر نتايج تحقيق تأثير بگذارد:

* گروه تمركز: شركت‌كنندگان مي‌توانند پاسخ‌هاي خود را براي تقليد از پاسخ‌هاي ديگر شركت‌كنندگان تغيير دهند، يا ممكن است به طور ناخواسته تحت تأثير يك ميانجي گروه تمركز قرار گيرند.

* سؤالات: سؤالات مربوط به تجزيه و تحليل، قالب بندي و محتوا ممكن است شركت كنندگان را در انتخاب پاسخ تحت تأثير قرار دهد. تداخل همچنين ممكن است منجر به اطلاعات جانبدارانه هنگام تكميل تحقيقات شود.

برخلاف اين دو روش جستجوي سنتي، شكل جديدي از تحقيقات تجاري وجود دارد كه اطلاعات آنلاين را جمع آوري مي كند و داده هاي به موقع، دقيق و مهمتر از همه بي طرفانه را مستقيماً از بازار هدف شما ارائه مي دهد. خيلي خوب به نظر مي رسد كه درست باشد؟ اصلا.

مجموعه تحقيقات بازار اينترنتي

اينترنت درهاي خود را باز كرد و نوار را براي تحقيقات بازار باز كرد. گاهي اوقات هنوز (به اشتباه) به عنوان يك ابزار بازاريابي جديد طبقه بندي مي شود، اينترنت با سرعت شگفت انگيزي با 60000 وب سايت جديد هر روز در حال رشد است! تقريباً همه بازارها و زبان ها حركت و رشد مداومي را نشان مي دهند. تحقيقات بازار اينترنتي كه در اين دنياي پرسرعت، هزينه كم و ناشناس بودن كامل جمع آوري شده است، زماني كه به طور مستقل يا به عنوان مكمل انجام شود، رشد مي كند و دانش را به دست مي آورد.

حدود 450 ميليون جستجوي آنلاين هر روز انجام مي شود (JupiterResearch, 2005). موتورهاي جستجو مانند Yahoo!، AOL، MSN، Ask Jeeves و Google در همه جا دقيقاً عبارتي را كه جستجوگران براي يافتن يك محصول يا خدمات خاص استفاده مي‌كنند، ضبط و ذخيره مي‌كنند. كاربران موتورهاي جستجو كه كلمات و عبارات ناخواسته را در زمينه موتور جستجو مي نويسند، هنگام انجام تحقيقات خود بي طرف و بي طرف هستند.

بنابراين اطلاعات جمع آوري شده و مورد استفاده در اين ابزار از منظر تحقيقات بازاريابي بسيار ارزشمند است. تصور كنيد هر روز اطلاعات بي طرفانه اي از ميليون ها نفر جمع آوري مي كنيد و كمپين بازاريابي خود را روي اين داده ها قرار مي دهيد. در بيشتر موارد، براي بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO)، براي بهبود عملكرد يك وب سايت براي كلمات كليدي و عباراتي كه به شدت در اينترنت جستجو مي شوند، استفاده مي شود. با اين حال، همانطور كه قدرت اين تحقيقات تجاري بيشتر قابل مشاهده و شناخته مي شود، از آن براي راه اندازي انواع رويدادهاي آفلاين نيز استفاده مي شود.

پس چي ميپرسي؟

بله، با توجه به اينكه جستجوي آنلاين 70 درصد يا بيشتر از خريدهاي آنلاين را تشكيل مي دهد (iMedia، 2004)، نمي توان انكار كرد كه داشتن يك وب سايت بسيار قابل مشاهده و كاربردي ضروري است. يك وب سايت بهينه شده تضمين مي كند كه رتبه بالايي در موتورهاي جستجو براي عبارت جستجوي خاص دارد.

رتبه هاي بالا در نتايج جستجو براي اطمينان از يافتن شما در راحت ترين زمان در چرخه خريد بسيار موثر است – زماني كه آماده يادگيري، مقايسه و البته خريد هستيد! اين براي هر سازماني با حضور آنلاين ضروري است.

ديگر چگونه جستجو و سئو بهتر مي تواند به كسب و كار شما كمك كند؟ مي تواند توليد سرنخ را افزايش دهد، هزينه هاي نيروي كار را كاهش دهد، وفاداري مشتري را افزايش دهد، توسعه شريك يا كانال را بهبود بخشد، و تجزيه و تحليل جامع بازار را ارائه دهد.

كاربرد كمي شناخته شده در تحقيقات بازار اينترنتي

بياييد نگاهي به فعاليت هاي بازاريابي آفلاين نيز بيندازيم. نه تنها مي‌توان از جستجوي آنلاين براي توسعه وب‌سايت استفاده كرد، بلكه مي‌تواند براي بسياري از زمينه‌هاي مورد استفاده در مؤلفه‌هاي ارتباطات تجاري (IMC) مانند تبليغات، روابط عمومي، فعاليت‌هاي ارتباطي، بحث‌ها و بسياري از فعاليت‌هاي ديگر سودمند باشد. در اينجا چند نمونه آورده شده است:

* برندها: نمايه و آگاهي از برند خود را افزايش دهيد. شصت درصد نظرات برند محقق در نتيجه تحقيقات آنلاين تغيير يا بهبود يافته است (American Interactive Consumer Survey، 2004). تحقيقات بازار سئو مي تواند براي درك بهتر رفتار بازار هدف شما مورد استفاده قرار گيرد. با استفاده از تحقيقات كلمات كليدي كه موقعيت برند شما را منعكس مي كند، مي توانيد نام تجاري خود را بهينه كنيد و شانس خود را براي يافتن توسط جستجوگران وب افزايش دهيد.

* تجزيه و تحليل رقابت: موقعيت خود را در بازار مشخص كنيد. تحقيقات بازار مي تواند تعيين كند كه چگونه تجارت و محصولات خود را با رقباي صنعت خود اندازه گيري كنيد.

* فرصت هاي جديد: رضايت مشتريان بالقوه خود را فراهم كنيد. تحقيقات مي تواند بينشي در مورد فرصت هاي جديد بازار ارائه دهد كه ممكن است هرگز آنها را نبينيد. همچنين، تحقيق مي‌تواند كسب‌وكارهاي جديد را شناسايي كند و فرصتي براي بهبود فرآيندهاي كسب‌وكار شما ارائه دهد.

* روابط عمومي: براي تحقيق آماده باشيد. روزنامه ها مي توانند با اطمينان از استفاده از محتوا و زبان مناسب از تحقيقات بازار سود ببرند و به بازار هدف شما امكان مي دهد آن را سريع و آسان پيدا كند. با توجه به اينكه 98 درصد از روزنامه نگاران به صورت آنلاين تحقيق مي كنند (PR Web, 2005)، از اين فرصت استفاده كنيد و روزنامه نگاري آنلاين متناسب با تحقيقات بازار داشته باشيد.

* روابط سرمايه گذار: كسب و كار خود را تقويت كنيد. شما مي توانيد با سرمايه گذاران فعلي و بالقوه ارتباط برقرار كنيد و فروش و راهنماي استراتژيك را با اطلاعات شناسايي شده در گزارش هاي تحقيقات بازاريابي اينترنتي تكميل كنيد.

اپليكيشن تحقيق بازار اينترنتي

هدف نهايي اين است كه جستجو براي شما كار كند. در حالي كه تحقيقات بازار اينترنتي گام مهمي در بهبود ديد آنلاين شما است، كيفيت و قابليت استفاده آن به شما اجازه مي دهد تا در تمام جنبه هاي فعاليت هاي تجاري شما اعمال شود. به اين فكر كنيد كه چگونه تحقيقات بازاريابي اينترنتي ممكن است براي شما كار كند.

منبع :
Work Smarter: New Opportunities with Internet Market Research

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.