فرض كنيد مي دانيد چه چيزي بفروشيد؟ دوباره فكر كن! آيا مي دانستيد كه تنها 5 دليل وجود دارد كه چرا مردم چيزهايي مي خرند؟ نيازهاي اساسي ، بهره برداري ، آرامش خاطر ، زندگي و تفريح. خودشه. درك اين انگيزه ها كليد بازاريابي موثر است. شركت هاي بزرگ اين را مي دانند و ميليون …
منبع :
Customer Motivation Revealed
Customer Motivation Revealed https://ijmarket.com/blog/customer-motivation-revealed/ https://ijmarket.com/blog/customer-motivation-revealed/#respond Tue, 19 Oct 2021 08:14:48 0000 بازاريابي https://ijmarket.com/blog/customer-motivation-revealed/
فرض كنيد مي دانيد چه چيزي بفروشيد؟ دوباره فكر كن! آيا مي دانستيد كه تنها 5 دليل وجود دارد كه چرا مردم چيزهايي مي خرند؟ نيازهاي اساسي ، بهره برداري ، آرامش خاطر ، زندگي و تفريح. خودشه. درك اين انگيزه ها كليد بازاريابي موثر است. شركت هاي بزرگ اين را مي دانند و ميليون …
منبع :
Customer Motivation Revealed
فرض كنيد مي دانيد چه چيزي بفروشيد؟ دوباره فكر كن!
آيا مي دانستيد كه تنها 5 دليل وجود دارد كه چرا مردم چيزهايي مي خرند؟ نيازهاي اساسي ، بهره برداري ، آرامش خاطر ، زندگي و تفريح. خودشه. درك اين انگيزه ها كليد بازاريابي موثر است. شركت هاي بزرگ اين را مي دانند و ميليون ها نفر در حال ارتقاء دانش خود هستند. براي موفقيت هر كسب و كاري ، افراد داخل بايد درك كنند كه چرا مردم محصولات و خدمات خود را دوست دارند.
در جواني چمدان هايي را در استراليا حمل مي كردم. يك روز من به بريزبن استراليا سفر مي كردم و نيمه شب با اتوبوس از سيدني به آنجا رسيدم. من تنها بودم ، جايي براي زندگي نداشتم و پول كمي داشتم. من به مكاني براي نشستن در 6 يا 8 ساعت آينده نياز دارم. من قصد داشتم نيازهاي اوليه خود را برآورده كنم. بي خبر از شهر ، شروع به جستجوي پلي كردم تا روي آن بخوابم. در راه ، با راننده تاكسي ملاقات كردم كه مرا به هتلي نزديك برد كه شب را در تخت خوابيدم. اگر او قصد داشت من را به گرند هايت بفروشد ، من مجبور بودم امتناع كنم. من به دنبال دلجويي نبودم. من به دنبال سرپناه اوليه بودم. او در كودكي كوله پشتي مي پوشيد و مي فهميد كه من اهل كجا هستم. او وضعيت من را با دقت ارزيابي كرد و راه حلي را ارائه داد كه براي من مفيد بود. راننده تاكسي نه تنها فهميد كه من به دنبال چه چيزي هستم ، بلكه چرا به دنبال آن بودم. من به سرپناه احتياج داشتم ، اما تنها چيزي كه من به آن احتياج داشتم نه همه چيز ديگر. اگر دوباره با او ملاقات كنم از او تشكر مي كنم و دو تا از آنچه مي فروشد مي خريد.
دانستن اينكه چرا مردم خريد مي كنند به اندازه درك آنچه خريداري مي كنند مهم است. فقط دانستن اين كه من به دنبال مكاني براي زندگي هستم ، اطلاعات كافي براي حل مشكل من نيست. آيا من براي مدت كوتاهي سرپناه اوليه مي خواهم (نيازهاي اساسي)؟ آيا مي خواهم به كار (تسهيل) نزديكتر شوم؟ آيا مي خواهم اجازه دهم فرزندانم بيرون بازي كنند (آرامش ذهن)؟ آيا مي خواهم يك خانه افتخار با هم داشته باشيم (تصوير يا نفس)؟ آيا دوست دارم ميز استخر و تلويزيون بزرگ (سرگرمي) داشته باشم؟ دانستن اينكه چرا مي خواهم در مكان جديدي زندگي كنم در حل مشكلاتم مهم است. اين امر در مورد تمام تصميمات خريد صادق است.
1. نيازهاي اساسي
درك نيازهاي اوليه آسان است. اينها چيزهايي هستند كه ما براي زنده ماندن به آنها نياز داريم. در مناطق خصوصي ، غذا ، سرپناه و موارد مشابه نيز وجود دارد. در زمينه كار ، اينها عناصر اساسي مورد نياز براي انجام وظايفي مانند مواد اوليه و نيروي كار هستند. اگر با نيازهاي اساسي سروكار داريد ، مي توانيد انتظار داشته باشيد كه قيمت عامل اصلي باشد. مردم نمي خواهند براي نيازهاي اوليه خود هزينه اضافي بپردازند. آنها دوست دارند آن را براي چيزي جالب تر نگه دارند. وقتي در هتلي در بريزبن در رختخواب مي خوابيدم ، احساس خوشبختي مي كردم كه با آن راننده تاكسي تجارت كرده ام. راننده تاكسي نيازهاي من را كاملاً برآورده كرد.
2. راحتي: در وقت و تلاش شما صرفه جويي مي شود
همه ما دوست داريم در زمان و هزينه خود صرفه جويي كنيم. هر چيزي كه بتواند در زمان و تلاش ما صرفه جويي كند ، مقدار زيادي اضافه مي كند. در سطح خاصي ، ما اغلب در مورد خريد ملزومات تصميم مي گيريم. چرا مردم ماشين ظرفشويي مي خرند؟ آيا واقعاً نمي توانيم ظرف ها را با دست درست كنيم؟ مطمئناً مي توانيم ، اما نمي خواهيم مزاحم شويم. اگر به دنبال مكاني براي زندگي هستيم به ماشين ظرفشويي يا خانه دار نياز داريم. اين يك نياز اساسي نيست. زمان رانندگي و رانندگي. پرداخت ها معمول است. ما دوست داريم وقت و تلاش خود را صرف انجام كارهايي كنيم كه دوست داريم.
در حوزه اشتغال ، پول و پس انداز پول در بانك است. من در مورد شما اطلاعي ندارم ، اما مطمئن هستم كه نمي توانم به شخصي 20 دلار در ساعت براي قطع چوب به صورت دستمزد بپردازم ، اگر بتوانم ساعتي 20 دلار براي بريدن آن با زنجير به او پرداخت كنم. اگر من واقعاً به چوب زيادي احتياج دارم ، خريد يك زنجير باعث ايجاد حس خوب در تجارت مي شود.
3. آرامش خاطر
آرامش خاطر چيزي است كه همه ما مي خواهيم. اين در مورد خريد امنيت است. انگيزه ها بسيار شبيه به موقعيت هاي شخصي و تجاري است. ما مي خواهيم بدانيم كه هيچ نگراني نداريم ، بنابراين ما كپسول هاي دود و كپسول آتش نشاني را خريداري مي كنيم ، شايد حتي يك سيستم اسپري آب. ما مي خواهيم بدانيم كه خانواده ، كارمندان ، خانه و شركت ما در صورت اتفاق غيرمنتظره خوب خواهند بود ، بنابراين بيمه مي خريم. هركس كمي از ناشناخته ها و غيرقابل كنترل مي ترسد. صلح يك محرك قوي است.
4. نام آن را تصوير يا ايگو بگذاريد
هرگز قدرت نفس را دست كم نگيريد. مردم هيچ نيستند. همه ما دوست داريم در نظر ديگران زيبا به نظر برسيم. وقتي مردم به زندگي ما نگاه مي كنند كمي حسادت مي كنيم. ما مطمئناً نمي خواهيم دلسرد يا ناراحت شويم. ما بسياري از چيزها را به دليل اينكه آنها را دوست داريم (به سبك خودمان) يا به اين دليل كه فكر مي كنيم ديگران آنها را دوست دارند ، مي سازيم و مي خريم. تصميمات مبتني بر تصوير و نفس تصميماتي است كه بر اساس احساسات تنظيم مي شوند. منطق در اينجا جايي ندارد ، اما چيزي فقط مربوط به احساس ماست. به والدين يا دوستان خود بگوييد كه به تازگي خانه اي در منطقه نزديك خريداري كرده ايد و مطمئناً اين جمله را دريافت خواهيد كرد “واي ، براي شما خوب است”.
بنابراين تصوير و نفس واقعاً بر تصميمات خريد شخصي تأثير مي گذارد ، اما آيا اين امر بر تصميمات شركتي نيز تأثير مي گذارد؟ كاملا! در هر سطح ، متعلق به يك شركت خاص است. صاحبان مشاغل مي خواهند كسب و كارشان بهترين ظاهر را داشته باشد. يك مدير بخش مي خواهد ساير مديران بخش خود را مورد بررسي قرار دهد. فروشنده مي خواهد به عنوان فروشنده اولين بار شناخته شود. مهندسان مي خواهند به عنوان نوآورترين طراحان طراحي ديده شوند. نفس و تصوير هنوز در تصميم گيري ها نقش دارند. فراموش نكنيد كه اين شركت فقط افراد را جذب مي كند. روابط و احساسات شخصي هنوز باعث اتفاقات مي شود. كارآفرينان هنوز با احساس خريد مي كنند. تفاوت اين است كه آنها سپس (گاهي) براي توجيه تصميم از منطق استفاده مي كنند. اگر دو راه حل يكسان باشند ، مطمئن هستيد كه راه حلي كه منيت را بهتر برآورده كند برنده خواهد بود.
5. تفريح
براي اينكه بدانيد اين واقعيت دارد ، نيازي نيست به صنعت صنعت سرگرمي چند ميليارد دلاري نگاه كنيد. ما عاشق اوقات فراغت هستيم و مايل هستيم كه وقت بگذرانيم ، بگذرانيم ، سرگرم شويم. هيچ كاربردي براي تلويزيون صفحه بزرگ يا ميز كار در پايين ميز وجود ندارد ، آنها فقط سرگرم كننده هستند. شركت نيز از اين قاعده مستثني نيست. اين شركت سالانه ميليون ها دلار صرف رويدادهاي كاركنان ، بليط هاي ورزشي و فعاليت هاي محل كار مي كند. اينجاست كه بايد پول خود را خرج كنيم. خوش مي گذرد.
تمايل به پس انداز يا افزايش پول
در حالي كه افزايش ثروت شخصي شما يكي از دلايل اصلي خريد مردم نيست ، آزادي مالي در بسياري از ما يك اشتياق سوزان است. در جامعه غربي امروز ، پول ابزار قدرتمندي است تا اطمينان حاصل شود كه مي توانيم به همه اهداف اصلي خود برسيم: نيازهاي اساسي ، راحتي ، آرامش خاطر ، رضايت از خود و لذت. بنابراين تعجب آور نيست كه مردم روي چيزهايي سرمايه گذاري كنند كه آنها را نجات دهد يا از آنها درآمد كسب كند. همه ما مي خواهيم آزاد باشيم. براي افراد ، آزادي مالي به معناي تضمين بازنشستگي ، افزايش گزينه هاي تعطيلات ، اجازه دادن به فرزندان و كمك به ديگران است. براي يك شركت ، موفقيت مالي چشم انداز باز نگه داشتن درها و كمك مداوم به مشتريان ، كاركنان و صاحبان است. اين همان چيزي است كه ما در مورد آن صحبت مي كنيم. در زير همه اينها ، موفقيت شركت برابر است با موفقيت شخصي براي همه افراد درگير. مهم است كه به خاطر داشته باشيد كه پول درآوردن هدف نهايي نيست. ابزاري براي رسيدن به اهداف است. همچنين مهم است كه به ياد داشته باشيد كه بدون پول ، يك شركت نمي تواند به كسي كمك كند.
خلاصه
به راه حل هايي كه به مشتريان خود ارائه مي دهيد نگاهي بيندازيد و دريابيد كه چه چيزي شما را براي صحبت كردن ترغيب مي كند. زمان بردن به آن نياز دارد. اكنون به ابزارهاي بازاريابي خود نگاهي بيندازيد و ببينيد آيا آنها به وضوح آن رقيب اصلي را مورد بررسي قرار مي دهند يا خير. اگر آنها هستند ، خوب ، شما در مسير درست هستيد. اگر نه حتي بهتر ، شما به دنبال يك زمان عالي براي ايجاد تغييرات و مشاهده پيشرفت كسب و كار خود هستيد.
در نهايت ، ارائه راه حل هاي مناسب كيفيت زندگي افراد را بهبود مي بخشد. هرچه بيشتر بفهميد چرا مردم چيزها را مي خواهند ، ابزارهاي بهتري براي كمك به آنها در ارائه راه حل هاي عالي پيدا خواهيد كرد.
منبع :
Customer Motivation Revealed
سطوح مختلف آزمون تومر در ترکیه
آزمون تومر شامل چندین سطح از A1 تا C1 است و نمره کل شما در این آزمون، سطح دانش و شناخت شما از زبان ترکی و در واقع، سطح زبان ترکی شما را نشان می دهد. آموزشگاه زبان ترکی
دوره آموزشی زبان ترکی و آزمون تومر در هر سطح به دو بخش تقسیم می شود که شامل دو سطح مبتدی، دو سطح متوسط و دو سطح پیشرفته است. بهترین آموزشگاه های کلاس زبان ترکی استانبولی
برنامه کلاس های آزمون تومر ترکیه و شرح وظایف زبان آموزان
هر سطح تومر در هشت هفته (دو ساعت) برگزار می شود، کلاس ها معمولاً در دو ساعت، صبح یا بعد از ظهر برگزار می شوند. داوطلبان این آزمون می توانند با شرکت در کلاس های زبان و دادن آزمون نهایی، نمره رسمی را کسب کنند.
در پایان هر سطح این آزمون زبان ترکی که شامل چهار مهارت اصلی شنیداری، خواندن، صحبت کردن، نوشتاری و همچنین مهارت های گرامر و درک مطلب است، دانشجویان از طریق ارزیابی عملکرد یا گذراندن یک امتحان نهایی توسط اساتید معتبر مورد سنجش قرار می گیرند.