مجله تجربه ، ميدا مراديآهني اولين چيزي كه مي توان در مورد رمان “ساعت” و فيلم گفت اين است كه شروع شگفت انگيزي است. انتخاب آخرين دقيقه از زندگي شخصيت ها در حالي كه قبل از خودكشي نامه اي براي همسر و خواهرش مي گذارد. معرفي و معرفي دو شخصيت ديگر ، مانند صداي دو …
منبع :
«ساعتها»؛ ايستادن در نقطه آغاز پريشاني
«ساعتها»؛ ايستادن در نقطه آغاز پريشاني https://ijmarket.com/blog/ساعتها؛-ايستادن-در-نقطه-آغاز-پريشا/ https://ijmarket.com/blog/ساعتها؛-ايستادن-در-نقطه-آغاز-پريشا/#respond ايجي ماركت Fri, 15 Oct 2021 13:36:12 0000 فيلم و هنر https://ijmarket.com/blog/ساعتها؛-ايستادن-در-نقطه-آغاز-پريشا/
مجله تجربه ، ميدا مراديآهني اولين چيزي كه مي توان در مورد رمان “ساعت” و فيلم گفت اين است كه شروع شگفت انگيزي است. انتخاب آخرين دقيقه از زندگي شخصيت ها در حالي كه قبل از خودكشي نامه اي براي همسر و خواهرش مي گذارد. معرفي و معرفي دو شخصيت ديگر ، مانند صداي دو …
منبع :
«ساعتها»؛ ايستادن در نقطه آغاز پريشاني
مجله تجربه ، ميدا مراديآهني
اولين چيزي كه مي توان در مورد رمان “ساعت” و فيلم گفت اين است كه شروع شگفت انگيزي است. انتخاب آخرين دقيقه از زندگي شخصيت ها در حالي كه قبل از خودكشي نامه اي براي همسر و خواهرش مي گذارد. معرفي و معرفي دو شخصيت ديگر ، مانند صداي دو سازگار با ساز ، با اولي شروع مي شود. اما اين سه خط چگونه به هم متصل مي شوند؟
آنچه از رمان و فيلم مي دانيم اين است كه مشكلات روحي و جسمي ويرجينيا وولف پس از مرگ مادرش در دوران نوزادي بدتر شد. افسردگي او را بارها در دست روانپزشكان قرار داده است. ويرجينيا به دليل افت طولاني مدت يد توانست دوباره صعود كند. او سالها از اختلالات عصبي و درمانهاي مختلف رنج مي برد تا اينكه جنگ و شهر محبوبش لندن ويران شد. اينجاست كه زوال عقل خسارت زيادي به بار آورده است. پزشكان زندگي او را در خارج از شهر تجويز كردند و از آن زمان او تبعيد نشده است. احساس تحقير شدن.
لارا يك زن شهري است. او علايق و خواسته هايي دارد كه بايد به خاطر ازدواج و زندگي در خارج از شهر از همه چيز دست بكشد. روشي كه لارا در حال سركوب خواسته هاي شخصي است اين است كه به پوست شوهرش يا جامعه مادري منتظر او برود. يك زن خانه دار نمونه ، هدايت همسر ، والدين فداكار. به هر حال ، قدرت ديگر “ساعت” اين است كه آنها اين چيزها را منعكس مي كنند. اين جنگ داخلي و آشوب را با پختن كيك تولد و ديدار با همسايه به ما نشان مي دهد. و با اجراي شگفت انگيز جولين مور و ظاهر افسرده كننده او ، ما منتظر يك لحظه وحشتناك هستيم.
اما كلاريسا در شهر است. به نظر مي رسد كه نيويورك با مسيرها و ساختمانهاي مسافرتي اش از او محافظت كرده است تا بتواند درد و زندگي ريچارد را براي خود و شهر حل كند. او وانمود مي كند كه همه چيز خوب پيش مي رود و براي زني مثل او اين بدان معناست كه او از جدي بودن شرايط آگاه است. او خجالتي و گيج است. پرونده ريچارد عليه ايدز و همچنين پرونده مادرش – لارا – اعلام مي كند كه اتفاق بدي در حال رخ دادن است. در اينجا ، مانند دو قسمت ديگر داستان ، گامي به سوي پايان عمر بر مي دارد.
آنچه باعث موفقيت فيلم و داستان “ساعت ها” مي شود انتخاب كوچكترين اما مهمترين شخصيتهاي زندگي سه شخصيت است. داستان بلافاصله از عمق شخصيت ها و رنج و استرس آنها استفاده مي كند. از ابتدا ، ما دقيقاً اينجا هستيم كه شخصيت ها در برابر مشكلات و سردرگمي خود ايستاده اند.
جدا از اين ، ممكن است توجه ما را جلب كند كه يك سري داستانها بدون انسجام از پيوندي ديده نشده پيروي مي كنند. در سال 1941 در سارابطه جنسي ، ويرجينيا ، او تصميم گرفت كه زن داستان او نباشد ، خانم. دالووي ، خودكشي ، اما خود تخريب شخص ديگري است. در لس آنجلس در سال 1951 ، لارا كه براي خودكشي به اتاق هتل رفته بود ، تصميم خود را كنار گذاشت و در سال 2001 ، ريچارد براي ماندن در نيويورك از پنجره به بيرون خم شد. كلمات چه مي كنند؟ همچنين مشخص نيست كه آيا نوشتن چيزي منجر به عمل مي شود يا هر چيزي كه اتفاق مي افتد نتيجه يك تصادف است و اين كافي است.
در عين حال ، اين فيلم نمي تواند به مسائل شهري رمان كانينگهام بپردازد. همانطور كه گفته شد ، هر سه زن در رمان رابطه اي غيرمعمول با شهر دارند. شخصيت شخصيت ها با امواج شهر همسو است و اين قسمتي است كه فيلم روي آن مي پرد. با اين حال ، “ساعت” را مي توان بسيار موفق دانست. فيلم خالص بسيار منطبق با قوانين سينمايي است ، اما از لحاظ زيبايي ، كار را از فيلم مكانيكي نجات مي دهد.
اين فيلم را در تجربه ببينيد
منبع :
«ساعتها»؛ ايستادن در نقطه آغاز پريشاني