مجله يك تجربه ، ترجمه علي افتكاري همانطور كه فرنچايزهاي بزرگ كنترل همه جنبه هاي دنياي سرگرمي را به دست مي گيرند ، به تدريج قوانين را كند مي كنيد. شگفتي هرگز فراتر از PG-13 نمي رود. بازي تاج و تخت تا پايان از منبع اصلي خود فاصله چنداني نداشت. “داستان ترسناك آمريكايي” به عنوان …
منبع :
«ويچر: كابوس گرگ»؛ روايتي از حرص و اصول اخلاقي مشكوك
«ويچر: كابوس گرگ»؛ روايتي از حرص و اصول اخلاقي مشكوك https://ijmarket.com/blog/ويچر-كابوس-گرگ؛-روايتي-از-حرص-و-اصول/ https://ijmarket.com/blog/ويچر-كابوس-گرگ؛-روايتي-از-حرص-و-اصول/#respond ايجي ماركت Mon, 11 Oct 2021 19:58:09 0000 فيلم و هنر https://ijmarket.com/blog/ويچر-كابوس-گرگ؛-روايتي-از-حرص-و-اصول/
مجله يك تجربه ، ترجمه علي افتكاري همانطور كه فرنچايزهاي بزرگ كنترل همه جنبه هاي دنياي سرگرمي را به دست مي گيرند ، به تدريج قوانين را كند مي كنيد. شگفتي هرگز فراتر از PG-13 نمي رود. بازي تاج و تخت تا پايان از منبع اصلي خود فاصله چنداني نداشت. “داستان ترسناك آمريكايي” به عنوان …
منبع :
«ويچر: كابوس گرگ»؛ روايتي از حرص و اصول اخلاقي مشكوك
مجله يك تجربه ، ترجمه علي افتكاري
همانطور كه فرنچايزهاي بزرگ كنترل همه جنبه هاي دنياي سرگرمي را به دست مي گيرند ، به تدريج قوانين را كند مي كنيد. شگفتي هرگز فراتر از PG-13 نمي رود. بازي تاج و تخت تا پايان از منبع اصلي خود فاصله چنداني نداشت. “داستان ترسناك آمريكايي” به عنوان “داستان سريال آمريكايي آب” باقي خواهد ماند ، اما خونريزي بيشتري ريخته خواهد شد.
اما فيلم هاي متحرك ويچر: گرگ شب (The Witcher: Nightmare of the Wolf) ، بازي در 23 آگوست 2021 ، اين انتظار را ناديده مي گيرد. “كابوس” گرگ
اين تفاوت را مي توان در همه عناصر فيلم مشاهده كرد. اين غير معمول نيست كه فيلم هاي متحرك از حق راي دادن پيروي كنند. اما اين هميشه زماني اتفاق مي افتد كه منبع اصلي به طور محكم در جاي خود قرار داشته باشد ، و تغيير انيميشن ، حتي اگر در نهايت نمايش داده شود ، هرگز نيازي به بازتوليد آنها ندارد. سريال “ويچر” اصلا اينطور نيست. “گرگ كابوس” دومين پروژه Netflix در جهان است ، فصل اول در هشت قسمت در دسامبر 2019 پخش مي شود و فصل دوم نيز قرار است در دسامبر سال جاري نمايش داده شود. به هر حال ، “كابوس گرگ” قبل از انتشار فصل دوم به نمايش درآمد و مدت زيادي قبل از مسابقه “Witcher: The Root of the Blood” ، كه قبل از “Witcher” بود و توليد آن آغاز شده است ، مدت زيادي بود.
اين نوع پروژه هاي كارتوني هميشه طوري طراحي مي شوند كه طرفداران آنها از اين قالب خوششان نمي آيد. “كابوس گرگ” نيست. در 83 دقيقه ، فيلم بينندگان را با يكي از شخصيت هاي اصلي فصل 2 ، وزمير ، به مربيگري گرالت (با بازي هنري كاويل در “The Witcher”) آشنا كرد. نه تنها اين ، بلكه فيلم توضيح مي دهد كه ويچر چيست ، “قانون شگفت انگيز” چيست و چرا مي توان اين هيولاها را بسيار بهتر از هشت قسمت اول كلاس زنده نامگذاري كرد.
همه اينها به خودي خود شگفت انگيز است ، اما هيچ چيزي در مقايسه با خطرات فني پيچيده “گرگ هاي شب” هنگام ساختن جهان ، طرح و شخصيت هاي آن وجود ندارد. اين فيلم توسط كارگردان كوانگ ايلهان مقاله جديدي از وزمير (اعلام شده توسط تئو جيمز) را به طرفداران نشان مي دهد. كساني كه كتابهاي ويچر آندري ساپكوفسكي را خوانده اند يا با بازي ويديويي ويچر آشنا هستند ، او را پدر بزرگ مهربان كي ير مورهن مي دانند ، محل تمرين جادوگران جوان كه مي توانند در صورت نياز به ارتش حمله كنند. به جاي نمايش وازمير به عنوان مردي شيرين و قوي ، Wolf’s Nightmare او را مردي از غم ها ، افكار متمايل و قصد شيطنت نشان مي دهد. اين فيلم طرفداران را با صحنه جديد ويترز آشنا مي كند.
از مدتها پيش مشخص شده بود كه قاهره مورن به طور همزمان مورد حمله قرار گرفت ، نبردي كه در آن همه جز ويرزمير نابود شدند. اين فقط در رمان ها و نمايشنامه ها به طور مختصر اتفاق مي افتد. در “كابوس گرگ” ، داستان به طور كامل مورد تحقيق قرار گرفته است. فيلم نشان مي دهد كه كاپيتان وسلان (اعلام شده توسط گراهام مك تاويش) در واقع در تلاش بود تا مردم و جن ها را به هيولا تبديل كند. هيولاهاي بيشتر به معني كار بيشتر جادوگران و پول بيشتر بود. به هر حال ، اين فاجعه جهاني شناخته شده ، منفور حرص و آز و حق اخلاقي مشكوك براي تجارت است. به قول گرالت ، “اگر مجبور بودم بين شر و وحدت يكي را انتخاب كنم ، چاره اي نداشتم.”
اگر فقط به منطقه تماشاي طرفداران نگاه كنيم ، مطمئناً فيلم حفره هايي دارد. اگر به زمان هاي تعيين شده در رمان ها و نمايشنامه ها توجه كنيد ، حمله كاير مورهان به نظر مي رسد عجله دارد. و سپس اين واقعيت كه معلم وزمير هميشه ويچر بارمين بود نه دگلگلان. در ادبيات ، Dglglan يك مسافر مرموز است كه تنها يك بار از او به عنوان يك جادوگر مهم نام برده شده است. اما در نهايت ، اين تغييرات كوچك اهميتي ندارد. لورن اشميت-هشريش ، تهيه كننده فيلم “The Witcher” و فيلم انيميشن “The Witcher: Wolf Nightmare” ، ژانر جديدي از جهان ساخت و تماشاي فيلم واقعا سرگرم كننده است.
از زمان ورود هشريش به جهان ، ما اطلاعات زيادي در مورد اين جهان رويايي بزرگ آموخته ايم. ما ديديم كه چگونه انفر (آنيا چالوترا) جادوگر شد. ما روزهاي از دست رفته سيري (فريا آلن) را بين سقوط سينترا و كشف گرالت ديده ايم. سرانجام ما مي دانيم كه واقعاً براي وزمير چه چيزي اهميت دارد و چرا او اتهامات ويچر عليه پدرش را درمان مي كند. هيريش و تيمش همچنين تصميمات استراتژيكي اتخاذ كردند كه نزديك به لحن درك آنها از حق فروش و گسترش داستان است. برخي از اين تغييرات ممكن است نفرت انگيز باشند ، اما نتيجه يك جهان قوي ، شاد و كامل هستند كه مصمم است به بزرگترين س questionsالات داستان با روشهاي جديد و هيجان انگيز پاسخ دهد.
حتي خشم ناشي از تغيير جهان هاي ساپكوفسكي در داستان هايش پوچ به نظر مي رسد. ساپكوفسكي هميشه يك شخصيت تكان دهنده در حرفه خود بوده است. در سال 1997 ، او حقوق كتاب هاي بازي هاي ويدئويي خود را فروخت. بيست سال بعد ، ساپكوفسكي در مصاحبه با Eurogamer فاش كرد كه از بسياري از بازي هاي ويدئويي خوشش نمي آيد و فقط با قراردادي مبادله كتاب هايش با پول موافقت كرده است. او گفت كه آنچه من از تراز انتظار دارم يك بسته بزرگ پول است. فقط همين. وقتي خالق جهان چنين فكر مي كند ، بدان معناست كه همه چيز رايگان است
استفاده از چرخش و تراز بين مرزي جالب تر از اتكا به منبع اصلي است. اين يك داستان جالب است كه در آن حيوانات هميشه بهتر از انسانها رفتار مي كنند و شاعران به عنوان قانون نوشته شده اند. پروژه هاي انجام شده در ارتباط با اين داستان بايد نشان دهنده يك طرز فكر دور از ذهن باشد. اين دقيقاً همان كاري است كه فيلمنامه نويس Quang Ilhan و Bo Demayo انجام دادند. “كابوس گرگ” سواري جالبي از هر نظر در كلمه است و شما بايد به آن احترام بگذاريد.
منبع: Desider (Kayla Cobb)
مصاحبه با كوانگ ايلهان ، مدير “Witcher: Wolf Nightmare”
در خلاصه رسمي “The Witcher: Nightmare of the Wolf” آمده است: “دنياي Witcher در اين فيلم متحرك در حال پيشرفت است: قبل از گرالت ، مربي وي وزمير بود – ويچر جوان پرشور كه از زندگي فقيرتر از يك سكه فرار كرد.” جانوران را بكشيد ، اما هنگامي كه يك جانور عجيب و غريب در پادشاهي ناآشنا است ، وزمير در موقعيت وحشتناكي قرار مي گيرد و او را مجبور مي كند تا با شياطين سابق مقابله كند. “
سردبير Cummyson ، Tyler Tries با Witcher: Wolf Nightmare كارگردان Quang Ilhan در مورد وزمير به عنوان يك شخصيت ، تعادل بين اقدامات و صحنه هاي عاشقانه در فيلم و سخت ترين زمينه ها براي كارگرداني صحبت كرد.
وزمير شخص جالبي است. به نظر شما بهترين چيزي كه در مورد وزمير وجود داشت اين بود كه او را به شخصيت اصلي داستان تبديل كرد؟
وزمير به عنوان استاد اصلي انتخاب شد زيرا معلم گرالت در مجموعه “ويچر” بود ، اما وزمير جادوگر نشد. سپس مي توانيد وزمير را در گذشته در “كابوس گرگ” و نحوه گرالت با او يكي شدن را ببينيد. لازم است محيط ايجاد شده توسط گرالت و دلايل تبديل گرالت به گرالت روشن شود. به هر حال ، زندگي وزمير قابل توصيف است ، به همين دليل او به عنوان قهرمان انيمه جديد انتخاب شد.
فيلم به دليل اين پيش درآمد بسيار خوب است و واقعاً نشان مي دهد كه ترس ويترز كجاست. چقدر جالب است كه فيلم شما به فرنچايز عمق و داستان مهمي مي بخشد؟
گسترش و توسعه اين كشور بسيار مهم است. وقتي يك قطعه اصلي داريد و آن را به نمايش يا هنر ديگري تبديل مي كنيد ، قطعاً برخي قسمت ها از بين مي روند. وقتي نواحي از دست رفته نشان داده مي شود ، مخاطب س questionsال مي پرسد و وقتي اين اتفاق مي افتد ، سطح تراكم آنها كاهش مي يابد. انيمه “anime Nightmare” در واقع راهي براي تكميل آن است.
فيلم اكشن فوق العاده اي دارد. آيا مناطقي وجود دارد كه پيمايش آنها دشوارتر است؟
صادقانه بگويم ، همه اينها بسيار دشوار بود ، به ويژه صحنه هاي اكشن. بيان احساساتم بسيار سخت بود. اگر شخصيت شما براي لحظه اي احساس خاصي دارد ، و اكنون شما نوعي عمل داريد كه بايد آن احساس را به روش صحيح بيان كند. اين سخت ترين و سخت ترين قسمت فرآيند كار است. صحنه هاي عمل نبايد بر اساس حركات ذهني شخصيت يا بدون هدف خاصي خشونت آميز باشد ، بلكه بايد هنري باشد كه در آن شخصيت با احساسات خود دست و پنجه نرم مي كند. نشان دادن آن به ناخودآگاه يكي از بزرگترين چالش هاي من است. من بايد اطمينان حاصل كنم كه بسياري از چيزها در دسترس هستند تا بيننده احساسات پشت آنها را احساس كند. به طور خاص ، ايجاد يك فضاي احساسي دشوار در مراحل پاياني فيلم بسيار دشوار بود.
اين فيلم در كنار اكشن ، يك داستان عاشقانه وحشتناك را نيز روايت مي كند. اين دو نفر را چگونه وزن كرديد؟
“كابوس گرگ” بر زندگي وزمير تمركز دارد. حتي رويدادهايي كه اتفاق افتاده بخشي از زندگي وزمير است. هنگامي كه من براي اولين بار شروع به توليد اين پروژه كردم ، با نويسنده فيلمنامه بو دمايو صحبت كردم و گفتم ما بايد عناصر عشق را به داستان اضافه كنيم. او مخالف است و معتقد است كه اين امر باعث تضعيف خط داستان مي شود ، اما من معتقدم عاشقانه فيلم مي تواند حتي دشوارتر باشد. با اين حال ، من عمدتا بر همان داستان عاشقانه اي تمركز كرده ايم كه بايد از آن تقليد كنيم.
اين فيلم را در تجربه ببينيد
منبع :
«ويچر: كابوس گرگ»؛ روايتي از حرص و اصول اخلاقي مشكوك