گراني خودروهاي جاده مخصوص – تيتر نيوز

جامع ترين اخبار پزشكي جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

گراني خودروهاي جاده مخصوص – تيتر نيوز

۱۱ بازديد

آيا تصميم شوراي رقابت بار ديگر قيمت خودروهاي داخلي را افزايش مي دهد؟ به گزارش تيتر نيوز ، روزنامه IS جام جم او نوشت: “قيمت خودرو در بازار افزايش مي يابد.” تصميمات شوراي رقابت در سال گذشته به خودروسازان اجازه داد تا قيمت محصولات خود را بر اساس تورم بانك مركزي افزايش دهند. سه ماه …

گراني خودروهاي جاده مخصوص – تيتر نيوز https://titr-news.ir/2021/09/گراني-خودروهاي-جاده-مخصوص-تيتر-نيوز/ Mon, 27 Sep 2021 03:27:27 0000 عمومي https://www.titr-news.ir/2021/09/گراني-خودروهاي-جاده-مخصوص-تيتر-نيوز/ آيا تصميم شوراي رقابت بار ديگر قيمت خودروهاي داخلي را افزايش مي دهد؟ به گزارش تيتر نيوز ، روزنامه IS جام جم او نوشت: “قيمت خودرو در بازار افزايش مي يابد.” تصميمات شوراي رقابت در سال گذشته به خودروسازان اجازه داد تا قيمت محصولات خود را بر اساس تورم بانك مركزي افزايش دهند. سه ماه …

آيا تصميم شوراي رقابت بار ديگر قيمت خودروهاي داخلي را افزايش مي دهد؟

به گزارش تيتر نيوز ، روزنامه IS جام جم او نوشت: “قيمت خودرو در بازار افزايش مي يابد.” تصميمات شوراي رقابت در سال گذشته به خودروسازان اجازه داد تا قيمت محصولات خود را بر اساس تورم بانك مركزي افزايش دهند. سه ماه از آخرين افزايش قيمت مي گذرد و در چند روز آينده احتمالاً تقاضاي خودروسازان به شوراي رقابت خواهد رسيد. كارشناسان پيش بيني مي كنند قيمت كارخانه خودرو حداقل 10 درصد افزايش يابد. به طور طبيعي ، وقتي قيمت كارخانه خودرو افزايش مي يابد ، قيمت آن در بازار نيز افزايش مي يابد و هنوز مصرف كنندگان هستند كه بايد با شرايط بسيار سخت سازگار شوند. در حال حاضر فاصله قيمت بين كارخانه و بازار آنقدر زياد است كه در هر مرحله از قرعه كشي ، بسياري از افراد براي استفاده از اين فاصله ثبت نام مي كنند و به همين دليل متقاضي اصلي نمي تواند از يك ماشين ارزان استفاده كند. گزارشي كه در زير مي خوانيد وضعيت بازار خودرو ايران است كه احتمالاً طي چند روز آينده با افزايش قيمت مواجه خواهد شد.

برخلاف گزارش هاي قبلي ، اين بار اين نظرسنجي نشان مي دهد كه قيمت خودروها در بازار پايين آمده است. در برخي خودروها ، توليد داخلي بيش از 10 ميليون تومان و در برخي خودروها كمتر است ، اما نكته قابل توجه اين است كه خودرو در بازار ارزان شده است. برخي از كارشناسان معتقدند قيمت ارزان تر به دليل اخبار واردات خودروهاي خارجي بوده است ، اما پس از رد اين طرح توسط شوراي نگهبان ، اين خودرو چندان گران نشد. اين موارد نشان مي دهد كه تأثير اخبار واردات خودرو در كاهش قيمت ها حداقل بوده است و اگر اينگونه نبود ، مطمئناً افزايش قيمت بار ديگر با مخالفت شوراي نگهبان اتفاق مي افتاد. اما خبر بد اين است كه به احتمال زياد خودروها گران مي شوند و پارامترهاي ديگر دليل اين افزايش است.

سال گذشته ، رضا شيوا ، رئيس شوراي رقابت گفت كه با توجه به وضعيت تورم در كشور ، شوراي رقابت موافقت كرده است كه خودروسازان مي توانند هر سه ماه يكبار به بانك مركزي مراجعه كرده و تورم را به دفتر مركزي تنظيم بازار گزارش دهند. . ارسال كنيد. قيمت محصولات خود را تغيير دهند. در اين صورت ، با تأييد بانك مركزي ، اگر تورم قابل توجه باشد ، مي توانند نرخ يكساني را افزايش دهند. نكته قابل توجه در فرمول قيمت شوراي رقابت اين است كه به خودروسازان داده مي شود و تأكيد مي شود كه نيازي به كار ندارد. خودروسازان همچنين مي گويند كه محصولات گران تر آنها به دليل قيمت بالاتر و قيمت بهتر با قيمت پايين تري به فروش مي رسند.

شيوا همچنين در ماه آوريل اعلام كرد كه قيمت خودروهاي داخلي بهار امسال مطابق با نرخ هاي اعلام شده از سوي بانك مركزي به دليل عدم تغيير قيمت خودروهاي داخلي در نيمه دوم سال گذشته افزايش يافته است. البته طبق قانون ، خودروسازان در زمستان گذشته اجازه افزايش قيمت را داشتند اما با توجه به اينكه نرخ تورم 14 بود ، شوراي رقابت اجازه افزايش قيمت را به آن نداد. اكنون سه ماه از آخرين افزايش نرخ مي گذرد و به احتمال زياد در پاييز امسال قيمت خودروها در پي تورم بانك مركزي افزايش مي يابد. چندي پيش رئيس شوراي رقابت از افزايش قيمت خودرو خبر داد. در آن زمان ، آنچه ما در فرمول محاسبه مي كرديم تا پايان ماه ژوئن بود و اكنون خودروسازان مي توانند تورم سه ماه آينده را دريافت كنند. وي گفت: اگر خودروسازان قيمت را افزايش دهند ، دوباره شاهد افزايش قيمت خودرو در بازار خواهيم بود. وقتي تورم داريم و هزينه هاي توليد بالا مي رود ، هزينه هر محصول بالا مي رود و وقتي بالا مي رود ، توليدكنندگان مجبور به افزايش قيمت مي شوند. در نتيجه ، افزايش قيمت خودرو اجتناب ناپذير است و احتمالاً فاصله بين قيمت كارخانه و بازار بيشتر مي شود.

تورم فصلي ، استانداردهاي قيمت

استاندارد قيمت براي افزايش قيمت خودرو تورم فصلي است و به گفته كارشناسان ، حداقل 10 خواهد بود. البته 10 موردي كه افزايش مي يابد در مورد قيمت كارخانه اعمال مي شود و تجربه قبلي نشان داده است كه اگر قيمت كارخانه 10 افزايش يابد ، قيمت بازار از 7 به 8 افزايش مي يابد. ظاهراً خودروسازان به دنبال تمديد بانك مركزي براي در نظر گرفتن تورم تابستاني در پاييز و زمستان در قيمت خودروهاي تحويل هستند. در اين صورت ، اگر بانك مركزي بلافاصله تورم را اعلام كند و توليدكنندگان مدارك خود را به كميته موتور و شوراي رقابت ارسال كنند و آنها بدون تأخير تأييد كنند كه توليدكنندگان مجاز هستند ، كمبود خودرو در بازار ايجاد مي شود. ونلري. به اما در گذشته مرسوم بود كه برخي از مقامات در برابر افزايش رسمي قيمت مقاومت مي كردند كه اين امر باعث كاهش عرضه و افزايش حتي بيشتر قيمت محصول در بازار مي شد.

تحريم ها مانع كنترل بازار مي شوند

حدود 140 هزار خودروي معيوب در كارخانه هاي ايران ، خودرو و ساپا مستقر هستند و خبري از عرضه آنها در بازار نيست. مقامات هر دو شركت مي گويند به دليل ممنوعيت ، ما قطعات كافي براي تحويل خودروها نداريم و اكثر آنها قطعات برقي ندارند. پيگيري هاي خبرنگار ما در اين قسمت نشان مي دهد كه برخي از اين خودروها داراي سيستم صوتي پيشرفته و برخي ديگر ICU (رايانه موتوري) نيستند. با نگاهي به بازار لوازم يدكي مشخص مي شود كه برخي قطعات غير الكترونيكي وجود دارد كه خودروسازان مدعي هستند در بازار وجود ندارند و اين امر مقامات قضايي را به داستان پربام باز كرده است. اگرچه اين ممنوعيت ها مانع رشد توليد در كشور شده است ، اما به گفته برخي كارشناسان ، ممنوعيت هاي داخلي و قيمت هاي اجباري خودروسازان را از عرضه خودرو به بازار منصرف كرده است. از سوي ديگر خودروسازان به وعده هاي خود عمل نمي كنند ، زيرا افزايش تعداد حلقه هاي زنجيره اي باعث افزايش قيمت خودرو در بازار و آسيب به مصرف كنندگان مي شود.

نظارت بر كيفيت

ايران يكي از كشورهاي داراي تورم مضاعف است و مطمئناً هزينه هاي توليد در اين شرايط افزايش مي يابد. چرا كه طبق قانون ، مواد اوليه مورد نياز خودرو كه اغلب از داخل تامين مي شود با نرخ ارز صادراتي به خودروسازان مي رسد و طبيعي است كه افزايش قيمت متناسب با تورم اعمال شود. اما نكته مهم در اينجا اين است كه محصولي كه هيچ رقابتي ندارد بايد قيمت داشته باشد. مدتي است كه واردات خودرو و همچنين خودروهاي مونتاژ شده خارجي سهمي در بازار ايران ندارند. به دليل بحران ارزي ، واردات خودرو از سال 1997 ممنوع شده و خودروهاي جمع آوري شده در ايران غيرفعال است. در نتيجه ، ايران خودرو و ساپا اكنون تامين كنندگان اصلي نيازهاي خودرو در بازار هستند. ظاهراً مقامات تمايلي به تصميم گيري در مورد شروع قيمت خودرو يا حذف اولين انحصار ندارند.

از مبارزات انتخاباتي گرفته تا خريد خودرو گرفته تا بازجويي

ما نديده ايم اما در كشورهاي خارجي شنيده ايم كه اگر كالايي بيش از حد گران شود ، مردم آن را نمي خرند و سپس تقاضاي كاهش قيمت آن را مي كنند. البته اين امر در مورد كشورهايي كه مشكل تورم را حل كرده اند صدق مي كند و اقتصاد آنها مانند كشورهاي تورم توسعه نمي يابد. در كشورهاي تورمي مانند ايران ، نرخ ها اجباري هستند و اين اغلب سرمايه بازار را كاهش مي دهد. از سوي ديگر ، قيمت هاي منظم توليد كنندگان را تشويق مي كند و توليد را افزايش نمي دهد. اگر به دنبال افزايش توليد در كشور هستيم ، ابتدا بايد مشكل تورم را حل كنيم و سپس منتظر ثبات قيمت باشيم. در سال 1994 ، كمپيني در ايران عليه خريد خودروهاي صفر راه اندازي شد كه در آن عموم مردم از كيفيت خودروهاي توليد داخل انتقاد كردند. به همين دليل است كه 40،000 خودرو توليدي در پاركينگ هاي شركت هاي توليد داخل رها شده است. در آن زمان ، دولت در حمايت از خودروسازان اعلام كرد كه براي هر خودرو يك تسهيلات يك هفته اي در نظر مي گيرد و بر اساس آن ، 25000 خودرو در ايران ، خودرو و ساپا فروخته شد ، خودروهايي كه اكنون صاحب آنها هستند. در روزهاي آخر هستند و قيمت آنها چند برابر شده است.

در آن زمان قرعه كشي براي خريد خودروهاي صفر با شرايط ويژه و امكانات ويژه برگزار شد. اما از سال گذشته تحويل خودرو توسط كارخانه با شرايط بسيار عجيبي همراه بود. خودروهايي كه تا سه ماه از گارانتي استفاده نمي كنند ضمانت آنها باطل مي شود. براي دريافت ماشين ، ابتدا بايد ثبت نام كنيد و پس از انتخاب برنده در قرعه كشي ، سپس بايد پول دريافت كنيد تا ماشين خود را دريافت كنيد. مدلي منحصر به فرد كه سابقه اجرا فقط در ايران را دارد. اكنون اقتصاددانان مي گويند براي حل بحران خودرو ، اقتصاددانان و كارشناسان صنعت خودرو بايد وارد عمل شوند و با توجه به اينكه وزير صنعت ، معدن و تجارت ، رضا فاطمي امين ، وعده افزايش توليد را داده است ، ببينيد تا كجا مي تواند برو تا پايان سال. “به قول خود عمل كنيد و قيمت خودرو كمي كاهش مي يابد.”

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.