نقد عملكرد رسانه ها با تمركز بر پرونده خرمدين ها

جامع ترين اخبار پزشكي جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

نقد عملكرد رسانه ها با تمركز بر پرونده خرمدين ها

۹ بازديد

يك پژوهشگر رسانه گفت: آنچه كه اين روزها از رسانه ها ديده ايم اين است كه همه دوربين ها و تلفن هاي همراه با اشتياق سعي مي كنند در صفحات اول خبر قرار بگيرند و با ضبط كننده هاي صدا و دوربين هاي آنها صحبت كنند. داستان هاي يك زن و مرد (پدر و مادر …

نقد عملكرد رسانه ها با تمركز بر پرونده خرمدين ها https://titr-news.ir/2021/05/نقد-عملكرد-رسانه-ها-با-تمركز-بر-پرونده-خ/ تيتر نيوز Mon, 24 May 2021 22:09:16 0000 حوادث https://titr-news.ir/2021/05/نقد-عملكرد-رسانه-ها-با-تمركز-بر-پرونده-خ/ يك پژوهشگر رسانه گفت: آنچه كه اين روزها از رسانه ها ديده ايم اين است كه همه دوربين ها و تلفن هاي همراه با اشتياق سعي مي كنند در صفحات اول خبر قرار بگيرند و با ضبط كننده هاي صدا و دوربين هاي آنها صحبت كنند. داستان هاي يك زن و مرد (پدر و مادر …

يك پژوهشگر رسانه گفت: آنچه كه اين روزها از رسانه ها ديده ايم اين است كه همه دوربين ها و تلفن هاي همراه با اشتياق سعي مي كنند در صفحات اول خبر قرار بگيرند و با ضبط كننده هاي صدا و دوربين هاي آنها صحبت كنند. داستان هاي يك زن و مرد (پدر و مادر ببرك خردائيمن) كه هنوز پرونده خود را تمام نكرده اند (به عنوان قاتل) و مشخص نيست كه حرف هاي آنها چقدر درست است و چقدر تخيل هستند و تركيبي از داستان و واقعيت چقدر است آيا اين

مريم سليمي ، پژوهشگر علوم ارتباطات از راه دور و دكتري در مصاحبه با تيتر نيوز ، با بيان اينكه وقايع و اتفاقات مختلف يكي از فعاليت هاي رسانه ها و بينندگان و كاربران آنها است ، در ادامه با بيان جملات فوق ، تمركز بر اين است: ارزيابي عملكرد. رسانه ها شكاف هاي موجود در جرم ، بحران ها و غيره را برجسته مي كنند. مي توان پذيرفت كه تأييد و تأييد يك غايب اصلي در هر دو طرف داستان رسانه ها و شنوندگان آنها است.

وي خاطرنشان كرد: آنچه مشخص است حركت برخي روزنامه نگاران است كه حركات و قلم هاي آنها به سطح روزنامه نگاري زرد افتاده است و ادعاهايي كه آنها بدون هيچ گونه اعتبار و اعتبار در اختيار بينندگان و كاربران قرار مي دهند. علاوه بر اين ، ما بايد اطلاعات ، آگاهي و شفافيت در روند گزارش را با دقت ، سرعت و دقت ارائه دهيم. در حالي كه سرعت و هيجان مسابقه ، با شناسايي يا بدون كسي كه آن را تشخيص مي دهد (شبكه هاي اجتماعي يا؟) ، صحت اخبار را به منصه ظهور مي رساند.

چرا رسانه ما علاقه مند به انتشار هرگونه محتوا و ادعايي به هر قيمتي است؟

سليمي در پاسخ به اينكه چرا رسانه هاي ما علاقه مند به انتشار هرگونه محتوا و ادعايي به هر قيمتي هستند؟ وي مي گويد: وقتي روزنامه نگاري حرفه اي احساس خالي بودن مي كند و روزنامه نگاري ما ضعيف است ، شنوندگان آنها كه بعضاً سواد رسانه اي و خبري لازم را ندارند ، چه انتقادي دارند؟ وقتي به آدرس مي گوييم “از اصالت منبع مطمئن باشيد” و او خبر را از يك منبع معتبر دريافت مي كند ، كه انتقادات زيادي راجع به صحت و سبك اظهارات خود دريافت كرده است ، اين آدرس چه مشكلي دارد؟ آيا رسانه هاي رسمي نبايد مأمن امن اخبار باشند؟ وقتي رسانه هاي جريان اصلي اين كار را با رسانه ها انجام مي دهند ، از رسانه هاي اجتماعي و غيررسمي و غيره مي توان انتظار داشت كه آنها جاي پاي خود را پيدا كنند.

هديه جامعه رسانه اي به مردم شوك و فشار است!

اين محقق ادامه داد: عدم وجود دستورالعمل ، منشور و چارچوب براي پوشش اخبار مختلف از جمله جرم ، بحران و … باعث شده است كه جامعه رسانه اي اين روزها مردم را در شوك و فشار رواني قرار دهد و اخبار با عناوين و مباحثي كه حداقل به اخلاق و مسئوليت اجتماعي توجه دارند. به نظر مي رسد در اين مسابقه ، كسي كه عنوان بسيار احساسي خود را ايجاد كرده است ، و براي رويدادهاي مشابه براي پيروزي در قتل ، جنايت و ساير اخبار منفي آموزش داده است ، برنده مي شود.

جامعه كرونا درگير و خسته از اخبار منفي است

سليمي در مورد وضعيت رسانه ها در مواجهه با اخبار منفي ، مي گويد: “افراط گرايي جامعه كرونا كه از اخبار منفي و جعلي خسته شده است و صفحات روزنامه يا رسانه هاي ما با هر ادعايي بود. پر كردن ، يا افزايش داده هاي فروش. “يا مرور مجدد و … سعي كنيد يا بيشتر لايك و نظر در شبكه هاي اجتماعي كسب كنيد باعث افتخار نيست ، اين افتخار زماني است كه ما حرفه اي هستيم و از اعتبار و تأييد برخوردار هستيم. و تشخيص را گزارش دهيد و در جهت كشف گام برداريد. و انتشار حقيقت. . ما همچنين بايد درك كنيم كه كدام رفتارها منجر به رفتارها مي شود ، نحوه گزارش و گزارش آنها و حتي نوع نكات و بار معنوي آنها كه اكنون و در آينده در قلب و روح جامعه تعميق خواهد يافت. زيرا غير از اين ، آنچه در رسانه هاي غير رسمي و رسانه هاي اجتماعي در جريان است.

آزمون سواد اخبار مخاطبان / كاربران

اين محقق در قسمت ديگري از مصاحبه خود مي گويد: به نظر مي رسد وقايع سطح سواد مخاطبان و كاربران مختلف را از نظر رسانه ، اخبار ، اطلاعات ، ديد و موارد ديگر آزمايش مي كنند. آزمايشي كه گاهي اوقات حداقل تعداد قبولي دارد.
از طرف ديگر ، بينندگان و كاربران تمام تلاش خود را براي انتشار و انتشار اخبار مربوط به رويدادها و ايده هاي مختلف به كار مي گيرند. به خصوص از طريق ويندوز كه اخبار و اطلاعاتي در مورد رسانه هاي اجتماعي در جهان دارد. با كمك اين رسانه ها هم مي توانند منتشر و هم منتشر كنند و اين بدان معني است كه بازار جهاني اخبار و اطلاعات سو mis تفسير داغ و داغ مي شود كه در نهايت جريان اخبار و اطلاعات دقيق را به چالش مي كشد. از.

وي ادامه مي دهد: متأسفانه ، اين جنبه از داستان درباره تأييد و اعتبار نيست. آنها به هر آنچه مي بينند و مي خوانند اعتقاد دارند و بدون بررسي دقيق منبع ، نام نويسنده ، تاريخ توليد و انتشار و موارد ديگر ، هيچ كنترلي بر صحت مطالب ندارند. هرچه بيشتر تحت تأثير تصادف قرار بگيرند ، تعصبات مختلف آنها ، به ويژه تعصب خانوادگي و شجاعت فرزند والدين ، ​​تشويق مي شود و رفتارهاي آنها را تشديد مي كند ، و اين تصديق ها و اعتبارات نزديك به عمل صفر است. زيرا در چنين شرايطي افرادي هستند كه بسيار دوست دارند و اظهار نظر مي كنند و بازديدهاي خود را افزايش مي دهند كه اين مقالات و ادعاها ، به ويژه جعلي ، سوtood تفاهم ، سوtood تفاهم و … است. مانند قتلهاي زنجيره اي خانواده خرم و 2. برداشتن.

صفحه ذهن عمومي پر از اخبار منفي و جعلي است

سليمي با اشاره به ترور اخير بابك خرمدين و نقشي كه هر دو طرف داستان رسانه ايفا كرده اند ، به پيامدهاي اين مسئله اشاره مي كند و مي گويد: تخريب ارزش ها ، معيارها و الگوهاي اخلاقي و همچنين تغيير نمادها. نماد والديني كه بايد در آغوش و پناهگاهشان در امان باشد ، كه ديگر چنين نيست و نمادي است و آسيب مي بيند. بازي بين قهرمان و ضدقهرمان مخاطب را گيج مي كند و با اين حال اعترافات به مرحله اي نمي رسد كه احساس كنيم قربانيان خود بخشي از پروژه قتل هاي گذشته هستند ، در اين مورد سرفه قاتل و قرباني ، جامعه را گيج مي كند. به خصوص كساني كه به دليل اخبار رسانه ها ، به ويژه حركات غير خانوادگي ، تحت تأثير برخي حركات احساسي نيز قرار مي گيرند.

وي افزود: “مسئله ديگر سطح روزنامه نگاري است ، جايي كه نشانه كمي از حرفه اي بودن بر اساس همان اقدامات ، اقدامات و عكس العمل هاي تأثيرگذار بر رسانه ها وجود ندارد.” خطر بعدي سكوي افكار عمومي است كه پر از اخبار منفي و جعلي است و جايي براي اخبار و باورهاي واقعي و درك ندارد. اگرچه لازم است افكار عمومي در طي حوادث و حوادث ، و به ويژه با شوكي كه حوادث اخير به جامعه وارد كرده ، روشن شود ، اما رسانه ها نبايد در انتخابات ، گفتگوها ، رويدادهاي محلي و غيره سهل انگاري كنند. و صفحه كامل بازديد كنندگان را پر كنيد . قتلهاي زنجيره اي خانوادگي و 2 خبر.

نگراني هاي اعتبار و اعتبار

سليمي بر راه برون رفت از اين وضعيت رسانه تأكيد مي كند: اعتبار و اعتبار بايد يك نگراني جدي براي جامعه رسانه اي باشد و مديران رسانه نيز بايد بر اين مسئله مهم تأكيد كرده و در استانداردهاي ارزيابي رسانه ها به آن توجه جدي داشته باشند. حساسيت لازم در فعالان رسانه اي.

نياز به دروازه بان خبر خبرگان جنايي

اين محقق معتقد است: «اخبار مجرمانه يكي از اخباري است كه مي تواند به سرعت و به شدت احساس ناامني ، اضطراب و اجتماع ايجاد كرده و اثرات كوتاه مدت ، ميان مدت و حتي بلند مدت را به جاي بگذارد.
بر اين اساس ، لازم است كميته اي با حضور روانشناسان ، اساتيد مخابرات و رسانه ها و همچنين كارشناسان دادگستري و انتظامي تشكيل شود تا با آنها در مورد نحوه انتشار و مديريت چنين اخباري نوعي دروازه بان خبره بحث شود. از ايده هاي تخصصي استفاده كنيد. “

وي ادامه مي دهد: عدم نظارت و مديريت كافي در اين زمينه مي تواند خطر ديگري را به دنبال داشته باشد: وقتي درد از حد مجاز فراتر رود ، هيچ واكنشي نخواهد داشت. برخي از فاجعه ها نبايد اجازه دهند سو susp ظن ها را از بين ببرند يا برخي رفتارها را عادي كنند ، زيرا كمترين نتيجه پيروي از الگوي آنها يا ايجاد حس بي توجهي به بدترين و فاجعه بارترين حوادث است. اگر چنين اتفاقي بيفتد ، بايد منتظر افول اخلاق و انسانيت در جامعه باشيم.

نياز به بهبود سواد ارتباطي و مهارت هاي ارتباطي

“محققان در زمينه سواد خبري معتقدند كه توانايي تمايز بين اطلاعات واقعي و اخبار واقعي و توانايي تمايز بين اطلاعات نادرست و اخبار نادرست از ويژگي هاي مهم يك شهروند مسئول و متقاضي و در قرن 21 است. براي زندگي. “همزمان ، بينندگان و كاربران انتظار دارند سطح آگاهي خود را افزايش دهند تا بتوانند اخبار جعلي و جعلي را از يكديگر تشخيص دهند.”

وي با تأكيد بر اينكه بينندگان بايد سعي كنند به هفت سوال سواد خبري در برابر اخبار ، گزارش ها و غيره پاسخ دهند ، اين هفت سوال را به شرح زير بيان مي كند:
“نكته اصلي كه خبر يا گزارش مي خواهد بگويد چيست؟”
آيا خبر يا گزارش به همه اخبار پاسخ داده است؟
آيا خبرنگار تمام تلاش خود را براي كشف حقيقت انجام داده است؟
آيا منابعي كه خبرنگار در اخبار وي يا گزارش وي نقل كرده است به اندازه كافي معتبر هستند؟
آيا خبرنگار اخبار يا گزارش را به صورت شفاف ارائه داده است؟
آيا شواهدي مبني بر صحت گفته هاي اين خبر يا گزارش وجود دارد؟
“آيا هيچ بي طرفي در اخبار يا گزارش وجود دارد؟”

وي همچنين بر تأكيد و ارتقا information اطلاعات براي مقابله با رسانه ها و آموزش تصويري ، اخبار و عكاسي تأكيد مي كند: ما به مديريت نياز داريم تا اخبار خاصي را براي خود و خانواده هاي خود دريافت كنيم. اخبار منفي را به خصوص در مورد قتل ها و جنايات مرتبا دنبال نكنيد. اخبار غم انگيز را در خانه و با فرزندان ما ، به ويژه جوانان منتشر نكنيد. تمام ساعات خود را به درصد و اخبار اختصاص ندهيد (حداقل صبح اين كار را نكنيد). در انتشار اخبار منفي يا جعلي مشاركت نكنيد. براي كاهش استرس در برخورد با اخبار ، دفترچه اي براي اين كار تنظيم كنيد و با يك دوست معتمد بنويسيد يا با او صحبت كنيد. لحظات خوشي را در خانه و خانواده ايجاد كنيد و به فرزندانمان عشق بيشتري نشان دهيد تا نگراني هاي احتمالي در آنها كاهش يابد.
در مورد ابعاد بلايا بيشتر بدانيد و در حال حاضر آنها را دقيقاً رصد كنيد و با شناسايي علل از وقايع مشابه جلوگيري كنيد.

تمام تلاش خود را براي كمك به سالم و دقيق نگه داشتن اخبار و اطلاعات خود انجام دهيد

سالي مي ، نويسنده كتاب هاي “تفكر و سواد رسانه اي” و “سواد خبري” ، همچنان در مورد كمك به جريان سالم و دقيق اخبار و اطلاعات صحبت مي كند. جريان سالم و دقيق اخبار يك تلاش جمعي است. ” روزنامه نگاران آگاه ، حرفه اي و با صلاحيت كه از طريق كشف واقعيت ها و از طريق اعتبار و اعتبار به تشخيص و صحت كمك مي كنند و به اخلاق رسانه اي و مسئوليت اجتماعي متعهد هستند. ساكنان بايد با اخبار و عكس ها سر و كار داشته باشند و همچنين به ارتقا سواد كمك كنند.
افرادي كه از آگاهي و سواد متنوعي در رسانه ها ، اخبار و غيره و با ديد و تفكر انتقادي برخوردار هستند و از طريق مطالعه ، كنترل و غيره در انتشار و انتشار شركت مي كنند و اخبار جعلي را منتشر مي كنند. و آنها بر اساس اطلاعات يا شايعات دروغين عمل نمي كنند و نحوه دريافت اخبار و اطلاعات خود و خانواده هايشان را مديريت مي كنند ، خصوصاً به صورت منفي.
همينطور مقاماتي با چشم انداز استراتژيك و سازمانهايي كه جامعه را مطابق شيوه هاي حرفه اي و اطلاعات دقيق و دقيق رهبري مي كنند. همچنين رهنمودها ، منشورها و كميته هاي مشورتي وجود دارد كه مي تواند به شما كمك كند. البته روزنامه نگاري حرفه اي نيز راهي در اين امر است.

وي اضافه مي كند: “آنچه در چشم جنايت ، بلايا و غيره مي بينيم ، گاهي سيگار كشيدن است كه باعث آتش سوزي مي شود و بايد علت آن را پيدا كرده و از وقايع مشابه جلوگيري كند ، اما در مقابل آنها ما نبايد مسئوليت پذير باشيم و بازي كنيم يك نقش. ” صحي خود را به عنوان يك رسانه ، شهروند ، مسئول و غيره ناديده گرفت.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.